همزمان با اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه غول چینی هواوی، شرکت های بیشتری در معرض این تحریم قرار دارند. با محدودیت های جدید، شرکت های مستقر در ژاپن که تراشه های هواوی را تهیه می کنند، با خطر از دست دادن میلیاردها دلار درآمد مواجه هستند. اکنون، طبق آخرین گزارشات، برای جلوگیری از ضرر و زیان، شرکت های ژاپنی سونی و کیوکسیا درخواست ادامه مجوز از آمریکا را برای ادامه تجارت با هواوی داده اند. قابل توجه است که اینتل قبلاً مجوز تأمین چیپست های غول چینی را دریافت کرده است.

هواوی یکی از خریداران برتر سنسورهای تصویر از سونی بوده در حالیکه Kioxia یکی از پیشگامان سازنده تراشه های حافظه فلش در جهان و همچنین یکی از تأمین کنندگان اصلی غول مخابراتی چینی است که همچنین در Q2 2020 برند برتر تلفن های هوشمند بود. از آنجایی که دولت آمریکا تحریم های جدیدی را علیه غول چینی اضافه کرد، سونی طرح هزینه سرمایه خود را برای مدت سه سال کم کرد، زیرا در حال حاضر از فروش سنسورهای تصویر به هواوی، میلیاردها دلار فروش در بازار داشته است.

از طرف دیگر ، کیوکسیا، که یکی از شرکت های توشیبا است، هشدار داده که محدود کردن عرضه هواوی می تواند باعث عرضه بیش از حد تراشه حافظه و در نتیجه کاهش قیمت شود. به دلیل عدم اطمینان، این شرکت برنامه خود را برای یک لیست چند میلیارد دلاری را کنار گذاشته است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *