صوتی و تصویری

سامسونگ، نمایشگر OLED با تراکم 10000 پیکسل بر اینچ می سازد

سامسونگ و دانشگاه استنفورد به همکاری یکدیگر یک صفحه نمایش با رزولوشن 10000 پیکسل بر اینچ تولید می‌کنند. مدتی است که مهندسان استندفورد و سامسونگ روی یک پروژه بسیار جذاب کار کرده اند و آنها می گویند آماده اند آن را به جهانیان نشان دهند. این بالاترین نمایشگر تراکم پیکسل در جهان است که دارای 10000 پیکسل بر اینچ است.

این فناوری مبتنی بر صفحات خورشیدی بسیار نازک است که به طور موثر با معماری کاملاً جدیدی برای نمایشگرهای OLED ارائه می شود. در تئوری، می توان از آن برای تلویزیون ها ، نمایشگرهای گوشی های هوشمند و هدست های VR استفاده کرد. این اثر در صفحه را می توان تقریباً در هر هدست واقعیت مجازی موجود در بازار مشاهده کرد. شما می توانید فاصله بین پیکسل های منفرد را ببینید زیرا چشمان شما فقط چند سانتی متر از صفحه فاصله دارند. و در حال حاضر هیچ صفحه نمایش به اندازه کافی متراکم برای از بین بردن شکاف وجود ندارد.

به هر حال، معماری جدید OLED برای انتشار نور سفید به فیلم ها متکی است. یک لایه نقره ای همراه با لایه ای وجود دارد که از فلز بازتابنده ساخته شده و خصوصیات بازتابنده را تغییر می دهد و باعث می شود تا رنگهای خاص طنین انداز شوند. در نتیجه، صفحه نمایش با تراکم بالا بدون از بین رفتن روشنایی دریافت می کنید.با این حال، حتی اگر سامسونگ بتواند چنین نمایشگری را برای مصرف کنندگان به ارمغان بیاورد، ممکن است با مشکلات قدرت محاسباتی روبرو شویم.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا