اپل امروز با انتشار تیزری به طور رسمی تاریخ برگزاری رویداد One More Thing را اعلام کرد. طبق گفته اپل، این مراسم قرار است در تاریخ 10 نوامبر (20 آبان) برگزار شود. به نظر می‌رسد در این مراسم شاهد معرفی اولین کامپیوترهای مک مبتنی بر تراشه‌ اختصاصی اپل خواهیم بود.

از زمان برگزاری کنگره جهانی موبایل تاکنون شایعه‌های مختلفی در مورد پردازنده اپل مبتنی بر آرم منتشر شده بود؛ اما مشخص نبود بالاخره کدام دستگاه‌های اپل قرار است با چیپست جدید در دسترس کاربران قرار گیرند. در همان رویداد اعلام شد که اولین کامپیوترهای مبتنی بر این مشخصه تا قبل از اتمام 2020 راهی بازار خواهند شد.

این شرکت می‌گوید به همان دلایل مشابهی که در سال 2005 مهاجرت به سمت پردازنده‌های اینتل آغاز شد، این بار می‌خواهند استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود را آغاز کنند. اپل با این کار قصد دارد عملکرد بهتر را با مصرف انرژی کمتری برای کاربران به ارمغان بیارود.

اگرچه گفته می‌شود اپل قصد دارد این فرایند مهاجرت را با مک‌بوک‌ها آغاز کند، اما در ادامه قرار است تمام کامپیوترها از جمله کامپیوترهای دسکتاپ به بهره‌گیری از تراشه‌های ساخت اپل روی بیاورند. همچنین در کنار معرفی این کامپیوترها، احتمالا نسخه‌ نهایی سیستم‌عامل macOS 11 Big Sur هم ارائه می‌شود که همچنان در حالت بتا قرار دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *