اولین نتایج محک تراشه اسنپدراگون 875 امیدوارکننده است.  جدیدترین جزئیات پیرامون این نیمه‌هادی در قالب فهرست امتیازات Master Lu توسط یک شخص خبرچین با نام مستعار Digital Chat Station منتشر شده است. این تراشه بر روی یک دستگاه مهندسی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

کوالکام برای چیپست اسنپدراگون 875 همان ترکیب 1+3+4 را برای هسته های پردازشی در نظر گرفته و جالب اینجاست که هسته‌ اصلی و قدرتمند آن مانند هسته‌ اصلی تراشه اسنپ‌دراگون 865 دارای فرکانس 2.84 گیگاهرتز است. لازم به‌ذکر است این عدد از فرکانس 3.09 گیگاهرتز هسته‌ی اصلی چیپست اسنپدراگون 865 پلاس مقداری کمتر است.

در هر صورت طبق افشاگری‌های اخیر چیپست جدید کوالکام در آزمون‌های CPU به‌راحتی  تراشه‌ سال قبل خود را پشت سر می گذارد و نسبت به Kirin 9000 نیز عملکردی به‌مراتب بهتر از خود به‌جا گذاشته است. این در حالیست که فرکانس هسته پردازشی مذکور در تراشه اسنپدراگون 865 پلاس معادل با 3.09 گیگاهرتز است. الگوی طراحی ارتقایافته هسته‌ها کماکان موجب دستیابی تراشه اسنپدراگون 875 به امتیازاتی بالاتر نسبت به اسنپدراگون 865 شده است. همچنین این نیمه‌هادی با اختلافی ناچیز بر تراشه کایرین 9000 غلبه می‌کند.

اما در بنچمارک‌های پردازنده‌ گرافیکی (GPU) عملکرد چیپست‌های اسنپدراگون 875 و کایرین 9000 تقریباً یکسان بوده و حتی می‌توان گفت چیپست 5 نانومتری هواوی مقداری قوی‌تر ظاهر داده است. این بنچمارک نتیجه‌ رقابت پردازنده‌ گرافیکی Mali-G78 MP24 موجود در کایرین 9000 با پردازنده‌ گرافیکی سفارشی Adreno کوالکام را نشان می دهد.

امتیاز کلی بنچمارک Master Lu از برتری تراشه اسنپ‌دراگون 875 حکایت دارد. بخشی از این موفقیت مدیون عملکرد بهتر CPU است؛ اما دستگاه مهندسی مورد استفاده توسط کوالکام مجهز به 12 گیگابایت حافظه رم پرسرعت است. با این‌حال اسمارت‌فون هواوی میت 40 پرو از حافظه‌داخلی سریع‌تری بهره می‌گیرد (چهارمین فاکتور در فهرست امتیازات). اختلاف موجود در نتایج بنچمارک اخیر نسبت به امتیازات بنچمارک AnTuTu به‌مراتب کمتر است. بعلاوه بایستی به‌خاطر داشت که هر کمپانی تولیدکننده اسمارت‌فون احتمالا از تراشه‌های رم و فلش متفاوتی استفاده خواهد کرد؛ بنابراین با اجرای تست روی یک هندست واقعی، سرعت‌های حافظه اعلام شده در این جدول دستخوش تغییر خواهند شد.

Digital Chat Station پیش از این نیز بیان کرده بود شیائومی حق استفاده از چیپست اسنپدراگون 875 را برای مدت زمان محدودی تصاحب کرده است؛ پس اگر این شایعه صحیح باشد، برای مدت کوتاهی Mi 11 شیائومی تنها گوشی پرچمدار مجهز به چیپست اسنپدراگون 875 خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *