لایکا از نسخه جدید دوربین فول فریم تک رنگ خود تحت عنوان Q2 Monochrom رونمایی کرده که یکی از نوع های سری Q2 سال گذشته بوده و دارای سنسور مونوکروم فول فریم 47.3 مگاپیکسلی است. این سنسور جدید به همراه  Summilux 28mm f/1.7 ASPH ترکیب شده و لنز پرایم نیز از Leica Q2 استاندارد می باشد. این یک لنز ثابت است، بنابراین انعطاف پذیری را محدود می کند، خصوصاً اینکه لنز پرایم نیز هست، اگرچه دوربین با از کاهش رزولوشن، حالت های برش را برای بزرگنمایی سوژه ارائه می دهد.

Q2 Monochrom به لطف سنسور تک رنگ خود قادر به 100000 IS است و دارای سیستم فوکوس خودکار سریعتر است که می تواند در 0.15 ثانیه قفل شود. این دوربین همچنین قادر است 10 فریم بر ثانیه در وضوح کامل عکس بگیرد. اگر به ضبط ویدیوی تک رنگ علاقه دارید، Q2 Monochrom می تواند ویدیوهای 4K  با نرخ 24/30 فریم در ثانیه و 1080p با نرخ 24/30/60/120 فریم در ثانیه انجام دهد. اما هیچ جک هدفونی یا میکروفونی وجود ندارد.

لایکا منوها را اصلاح کرده تا تمام تنظیمات مربوط به دوربین های تک رنگ را حذف کند. همچنین فقط سه فیلتر رنگی مناسب برای عکاسی سیاه و سفید از جمله آبی، قهوه ای و سلنیوم دریافت می کنید. بقیه دوربین شبیه Q2 استاندارد است. اگرچه ممکن است بسیاری از کاربران در دوربینی که فقط در حالت تک رنگ عکس گرفته، ارزش زیادی قائل نباشند، ولی دلایلی وجود دارد که علاوه بر زیبایی، دوربین تک رنگ را بیش از رنگ نیز در نظر می گیرد.

یک دوربین مونوکروم دارای فیلتر رنگی بر روی سنسور نیست که به این ترتیب حسگر می تواند نور بسیار بیشتری را ضبط کند. به همین دلیل دوربین های مونوکروم عملکرد کم نور و دامنه دینامیکی بهتری دارند. همچنین تصویر در سطح پیکسل تمیزتر است زیرا هیچ یک از اختلالات ناشی از الگوریتم های demosaising وجود ندارد. نویز در دوربین های تک رنگ نیز کمتر سرزنده است زیرا در اصل هیچ نویز رنگی وجود ندارد و نویز روشنایی بسیار کمتر به نظر می رسد.

برای کسانی که عاشق عکسبرداری در حالت مونوکروم هستند، تهیه یک دوربین مونوکروم اختصاصی همیشه نتایج بهتری نسبت به عکسبرداری با دوربین رنگی و بعداً تک رنگ ساختن تصاویر دارد. با این حال، مانند هر دوربین لایکا، مسئله اصلی همیشه قیمت است. Q2 Monochrom با قیمت 5995 دلار چشم نواز است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *