همانطور که بخاطر دارید، در ماه سپتامبر بود که دولت آمریکا با وضع تحریم‌های جدید شرکت‌های خارجی که از قطعات آمریکایی در محصولات خود استفاده می‌کردند را از ادامه همکاری با هواوی محروم کرد. از این رو، TSMC قادر به تولید Kirin 9000 و سایر تراشه های کایرین برای این شرکت چینی نبود.

اخیراً گزارش شد که کوالکام درخواست مجوز برای عرضه تراشه به هواوی را تأیید کرده است. گزارش تازه منتشر شده توسط رسانه چینی (از طریق MyDrivers) ادعا کرده که آمریکا به کوالکام اجازه فروش داده است. هواوی به دلیل استفاده از چیپ ست های خانگی کایرین برای تأمین انرژی گوشی های هوشمند خود مشهور است. این شرکت چینی تراشه ها را تولید نکرده، اما فقط از طریق بخش HiSilicon نیمه هادی ها را طراحی می کند. ساخت واقعی توسط TSMC انجام می شود. از آنجا که TSMC از تجهیزات ساخت آمریکا برای تولید این تراشه ها استفاده می کند، بدلیل تحریم ها، مجبور توقف تجارت با هواوی شد. از این رو، در ماه آگوست 2020، مدیر عامل شرکت هواوی، یو ریچارد ادعا کرد که سری Mate 40 می تواند آخرین گوشی های مجهز تراشه کایرین از این برند باشد.

از طرفی گزارش های اخیر نشان می دهد که اینتل، AMD، سامسونگ دیسپلی، سونی و سایر شرکت ها از طرف دولت آمریکا اجازه ادامه همکاری با هواوی را دریافت کرده اند. از این رو، این احتمال وجود دارد که TSMC بتواند تولید تراشه های هواوی را از سر بگیرد. در همین حال، به نظر می رسد کوالکام تراشه های این شرکت چینی را تهیه خواهد کرد.

به گفته این نشریه چینی، یک منبع نزدیک به هواوی گفته است که کوالکام قبلا مجوز تأمین تراشه های هواوی را دریافت گرفته است. اگر TSMC قادر به انجام تجارت با هواوی نباشد، محصولات پیشرفته آن مانند سری P و سری Mate می توانند توسط چیپست های پرچمدار اسنپدراگون تقویت شوند. این احتمال وجود دارد که سری Huawei P50 که در سه ماهه اول 2021 معرفی شده، توسط چیپست اسنپدراگون 875 عرضه شود. انتظار می رود هواوی به غیر از تراشه های اسنپدراگون، در غیاب تراشه های Kirin، گوشی های مجهز به مدیاتک را نیز روانه بازار کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *