اگر در فکر این هستید که اجازه دهید کودک خردسال از آیفون استفاده کند، ممکن است نگران باشید که به طور تصادفی با 911 تماس بگیرد. به دلیل قانون فدرال، نمی توانید تماس های اضطراری را کاملاً غیرفعال کنید، اما روش هایی وجود دارد که می توانید شانس شماره گیری تصادفی 911 را کاهش دهید در اینجا چگونگی و چرایی شروع کار 911 در تلفن های همراه ذکر شده است.

چرا لازم است همه گوشی های همراه شماره گیری 911 را مجاز کنند؟

طبق قانون فدرال ایالات متحده (47 CFR 10 9.10)، هر تلفن همراه فروخته شده در آمریکا باید بتواند با 911 تماس بگیرد، حتی اگر تلفن تماس در نزدیکترین شبکه بی سیم موجود مشترک نباشد. این بدان معناست که حتی تلفن های متصل به شرکت مخابراتی اشتباه در منطقه یا تلفن های فاقد سیم کارت می توانند 911 را شماره گیری کرده و به یک مرکز پاسخگویی ایمنی عمومی (PSAP) مانند مرکز تماس اضطراری محلی برسند.

دلیل این قانون این است که هر کسی از طریق هر تلفن همراهی می تواند به راحتی به 911 برسد – حتی تلفن قدیمی که برنامه تلفن همراه فعال ندارد. هدف این است که 911 به یک سرویس اضطراری یونیورسال برای کل آمریکا تبدیل شود. بسیاری از کشورهای دیگر قوانین مشابهی را برای خدمات اضطراری خود دارند.

نکاتی برای کاهش اشتباهات تماس اضطراری تصادفی در آیفون

با توجه به الزمات 911 فدرال، حتی با استفاده از Screen Time نمی توانید برنامه Phone را در آیفون غیرفعال کنید زیرا شماره گیری 911 با استفاده از iPhone غیرممکن است. اما برخی از تکنیک ها وجود دارد که می توانید برای کاهش تماس های تصادفی 911 استفاده کنید، به خصوص اگر به کودک کوچکتر اجازه دهید از آیفون خود برای سرگرمی استفاده کند.

امتحان کردن حالت Airplane Mode

وقتی آیفون در حالت Airplane است، نمی تواند از طریق تماس اضطراری تماس های خروجی برقرار کند. حالت هواپیما به راحتی با استفاده از میانبر Control Center یا در Settings  > Airplane Mode فعال می شود. افراد کمی این را می دانند، اما هنگامی که آیفون در حالت هواپیما قرار گرفت، می توانید Wi-Fi را نیز فعال کنید. این بدان معناست که شما می توانید حالت هواپیما را روشن کنید، سپس Wi-Fi را فعال کرده و آیفون را به کودکی تحویل دهید که پس از آن بتواند از آیفون برای بازی کردن در شبکه یا تماشای رسانه های جریانی استفاده کند.

هر زمان که کارتان تمام شد – یا اگر نیاز به تماس اضطراری دارید – فقط کافی است حالت هواپیما را دوباره خاموش کنید. اگر سعی کنید با حالت Airplane Mode تماس اضطراری برقرار کنید، آیفون به شما یادآوری می کند که ابتدا حالت Airplane را خاموش کنید.

غیرفعال سازی Emergency SOS

با شروع iOS 11، آیفون ها دارای ویژگی موسوم به “Emergency SOS” هستند که در صورت فشار ترکیبی از دکمه های خاص دستگاه، امکان دسترسی سریع به خدمات اضطراری را فراهم می کند. متأسفانه ضربه زدن به این دکمه ها به راحتی اتفاق می افتد – یا اینکه آنها را فشار دهید در حالی که تلفن در جیب است یا کیف پول. این همچنین بدان معنی است که کودکی که آیفون شما را در دست دارد می تواند بدون اینکه متوجه شود به طور تصادفی آنها را تحریک کند.

خوشبختانه غیرفعال کردن SOS اضطراری در تنظیمات آسان است. ابتدا “تنظیمات” را باز کنید، سپس روی “Emergency SOS” ضربه بزنید. در تنظیمات “Emergency SOS”، سوئیچ های کنار “Call With Side Button” و “Auto Call” را خاموش کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *