گوناگون

انگلیس نصب تجهیزات 5G هواوی را از ماه سپتامبر 2021 ممنوع می کند

به گزارش فایننشال تایمز، دولت انگلیس نصب تجهیزات جدید 5G هواوی را از سپتامبر 2021 ممنوع کرده که به عنوان بخشی از برنامه های خود برای حذف تدریجی فناوری شرکت چینی تا سال 2027 خواهد بود. این تصمیم پس از اطلاعیه دولت در ماه ژوئیه سال جاری مبنی بر ممنوعیت شرکت ها از خرید تجهیزات جدید از ژانویه 2021 به دلیل نگرانی های مربوط به امنیت ملی است.

این اطلاعیه به این معنی است که هر شرکت مخابراتی که تجهیزات هواوی را پیش از قطع ماه ژانویه ذخیره کرده باشند، اکنون نمی توانند از این مورد برای فروش طولانی مدت 5G استفاده کنند. فایننشال تایمز گزارش داد که برخی از شرکت ها از تابستان این تجهیزات را ذخیره می کنند. طبق اخبار بی بی سی، شرکت ها پس از ماه سپتامبر همچنان مجاز به نگهداری تجهیزات قدیمی هستند.

قانون جدیدی که قرار است این هفته در پارلمان مورد بحث و بررسی قرار گیرد، آغاز روند مصوب سازی این قانون بوده و نحوه اجرای آن را مشخص می کند. طبق لایحه امنیت ارتباطات از راه دور، شرکت های مخابراتی در صورت عدم رعایت استانداردهای امنیتی جدید ممکن است تا 10 درصد گردش مالی یا 100000 پوند در روز جریمه شوند.

بریتانیا علاوه بر ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی، استراتژی جدیدی برای تامین تجهیزات 5G درنظر گرفته که باعث ورود کمپانی‌های دیگر به بازار این کشور می‌شود. با افزایش تعداد کمپانی‌ها، امنیت ملی این کشور در معرض خطر قرار نمی‌گیرد و همچنین به یک یا دو شرکت وابسته نخواهد بود. دولت بریتانیا برای این استراتژی، سرمایه‌گذاری اولیه 250 میلیون پوندی انجام خواهد داد که شامل راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی امن می‌شود. دودن ابراز امیدواری کرده که این برنامه از وابستگی بریتانیا به شرکت‌های محدود جلوگیری کند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا