گوناگون

افتتاح اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در انگلیس

انگلیس نخستین ایستگاه شارژ خودروهای تمام برقی را در نزیدکی Braintree در Essex افتتاح کرده که نقطه عطفی در انتقال این کشور به دور از وسایل نقلیه مجهز به سوخت فسیلی است. این ایستگاه توسط گریدسرو اداره می شود و اولین مکان از بیش از 100 مکانی است که قصد دارد طی پنج سال آینده احداث کند.

این مکان شامل 36 شارژر خودروی الکتریکی است که تا 350 کیلووات نیرو را تحویل می دهد. به گفته گریدسرو، این کافی است که 200 مایل برد را در 20 دقیقه فراهم کند و با هزینه اولیه 0.24 پوند برای هر کیلووات ساعت انرژی، این شرکت تخمین می زند که یک وسیله نقلیه الکتریکی با اندازه متوسط می تواند از 20 تا 80 درصد برای کمتر از 10 پوند (کمتر از 25/13 دلار) شارژ شود. گریدسرو ادعا می کند این “کمترین نرخ شارژ با قدرت فوق العاده بالا در بازار” است.

شارژرهای این ایستگاه از منابع تجدیدپذیر، از جمله صفحات خورشیدی نصب شده در سایبان های ایستگاه و شبکه مزارع ترکیبی خورشیدی، نیرو می گیرند. همچنین یک باتری 6 مگاواتی ساعتی در محل وجود دارد که به تعادل در تامین انرژی در زمان اوج مصرف کمک می کند. به گفته گریدسرو، در شبهای باد زمستان، باتری می تواند انرژی کافی را برای رانندگی 24000 مایل در روز با وسایل نقلیه الکتریکی ذخیره کند.

کمتر از یک ماه پس از اعلام بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، در مورد برنامه ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتور احتراقی تا سال 2030، این ایستگاه افتتاح شده است. در گزارش اخیر دولت ذکر شده تخمین زده می شود که تا سال 2030 بیش از 10 میلیون اتومبیل الکتریکی در جاده های انگلیس وجود داشته باشد که یک دهه بعد به 36 میلیون دستگاه برسد.

اگرچه این اولین ایستگاه شارژ تمام برقی انگلستان بوده، اما این اولین ایستگاه جهانی نیست. به عنوان مثال سال گذشته، یک پمپ بنزین در مریلند در ایالات متحده پمپ های سوخت سنتی خود را با چهار نقطه شارژ خودرو الکتریکی جایگزین کرد. CNBC گزارش داد که این امر باعث شد این اولین پمپ بنزین در کشور باشد که به نفع شارژ 100 درصدی خودروهای الکتریکی نفت خاموش می کند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا