صوتی و تصویری

ال جی چند نمایشگر جدید در نمایشگاه CES 2021 معرفی کرد

ال جی در نمایشگاه CES 2021 از چند نمایشگر جدید با در نظر گرفتن فاصله گذاری اجتماعی برای مصارف گوناگون از جمله ورزش، رستوران و بازی رونمایی کرد. سال گذشته ال جی تصمیم گرفت از تلویزیون رول شونده‌ خود در نمایشگاه CES رونمایی کند. برای نمایشگاه CES امسال، کمپانی به سراغ ایده‌ یک تلویزیون OLED نامرئی شفاف رفته است.

یکی از جدیدترین نوآوری‌های ال جی در زمینه نمایشگر، صفحه نمایش 55 اینچی Smart Bed نام دارد. این نمایشگر شفاف درون فریم تخت قرار گرفته و می‌توان ارتفاع آن را بسته به اطلاعاتی که نیاز است دیده شوند تنظیم کرد. این نمایشگر در حالت آماده به کار اطلاعاتی مثل زمان، وضعیت آب و هوا و نام آهنگ در حال پخش را در نیمه بالایی نشان می‌دهد و در صورت لزوم می‌توان کل نمایشگر را بیرون آورد.

LG می‌گوید تا پیش از این، بهترین تلویزیون نامرئی از یک پنل LCD استفاده می‌کرد که میزان شفافیت تلویزیون را تا 10 درصد ممکن می‌کرد. این در حالی است که OLED شفاف این شرکت حدود 40 درصد شفافیت دارد. کمپانی همپنین می‌گوید سیستم صوتی این تلویزیون داخل خود صفحه قرار خواهد داشت. البته نحوه‌ی عملکرد این سیستم صوتی هنوز مشخص نیست. LG می‌گوید این تلویزیون شفاف کاربرد‌های روزمره‌ زیادی دارد و می‌تواند در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها نصب شود. کمپانی معتقد است این تکنولوژی می‌تواند آینده‌ی صنعت تلویزیون را متحول کند.

جونگ سون پارک، معاون ارشد LG Display و رئیس بازرگانی تجاری در بیانیه ای گفت:

پنل OLED شفاف یک فناوری است که مزایای OLED را به حداکثر می رساند و می تواند در مکان های مختلف زندگی روزمره ما از فروشگاه ها، مراکز خرید و فضای داخلی معماری گرفته تا وسایل نقلیه مستقل، قطارهای مترو و هواپیماها مورد استفاده قرار گیرد. این به یک نمایشگر نسل بعدی تبدیل خواهد شد که می تواند الگوی نمایشگر موجود را تغییر دهد.

این اولین نمایشگر شفاف نیست که برای اولین بار در CES برگزار می شود. ما قبلاً صفحه های شفاف OLED سامسونگ را دیده بودیم و پاناسونیک در سال 2016 نمونه اولیه ای از نمایشگر شفاف را به نمایش گذاشت (اگرچه فقط HD بود). و این حتی اولین OLED شفاف ال جی نیست – این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که شروع به توسعه درب های کشویی OLED برای ساختمان های اداری و فضاهای تجاری کرده است.

با این حال بسیاری از ایده‌های LG برای تلویزیون‌ها تا کنون به واقعیت تبدیل نشده اند و یا بسیار دور از دسترس هستند. به طور مثال تلویزیون رول شونده‌ی LG پس از مدت‌ها انتظار، در ماه اکتبر سال گذشته بالاخره به بازار عرضه شد. اما مشکل این است که این تلویزیون در تعداد محدود و تنها در کره به فروش رسید. بدتر از آن، این تلویزیون در هنگام عرضه چیزی در حدود 87 هزار دلار قیمت داشت که با قیمت یک خودروی لوکس برابری می‌کند. با در نظر داشتن این موارد، هنوز نمی‌توان گفت که آیا تلویزیون OLED شفاف LG هرگز به واقعیت تبدیل خواهد شد یا خیر.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا