موبایل و تبلت
موضوعات داغ

گلکسی اس 21 اولترا معرفی شد: پشتیبانی از قلم S Pen و لنزهای دوگانه تله فوتو

سری گلکسی S بیش از یک دهه است که وجود دارد، اما امسال ما شاهد تغییرات عمده ای هستیم زیرا این شرکت در حال تغییر در نمونه کارهای خود است. سامسونگ نشان Ultra را اندکی کمتر از یک سال پیش معرفی کرد. در آن زمان، دوربین تفاوت عمده آن با مدل پلاس بود. امسال نیز این درست است، اما نمایشگر به عنوان تمایز مهم دیگر ظاهر شده است.

صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X نسبت به سال گذشته کوچکتر شده، اما هنوز دارای کناره های منحنی و محافظت از Gorilla Glass Victus است. و رزولوشن +1440p خود را حفظ کرد در حالی که دو مدل دیگر S21 به فول اچ دی پلاس رسیدند. این اولین نمایشگر سامسونگ است که می تواند با نرخ تازه سازی 120 هرتز کار کند در حالی که با وضوح کامل +1440p ارائه می شود. و این یک صفحه نمایش نرخ تازه سازی تطبیقی (ARR) است که در صورت عدم نیاز به تازه سازی اضافی، می تواند تا 10 هرتز کاهش یابد. این امر باعث کاهش مصرف برق، به ویژه برای صفحه های استاتیک می شود. این همچنین با حداکثر 1500 نیت درخشان ترین نمایشگر کهکشان تاکنون است.

تغییر عمده دیگر این است که S21 Ultra از قلم S Pen پشتیبانی می کند. یا بهتر بگوییم هر قلم Wacom. مهم این است که (بر خلاف نوت) جایی برای انباشت قلم وجود ندارد – در بعضی از قاب های سامسونگ محفظه ای برای آن تعبیه شده است، اما این همان جیب شماست. با این مانع کنار بگذارید، قلم S Pen همان تجربه یادداشت برداری و طراحی ایده های شما را به همراه دارد، به علاوه میانبرهای دستی و حرکات از راه دور که قلم آن را فعال می کند.

اولین ارتقا دوربین که متوجه خواهید شد این است که اکنون دو لنز تله فوتو وجود دارد. پریسکوپ به بزرگنمایی نوری 10 برابر افزایش یافته و یک لنز 3x سنتی برای پر کردن فاصله بزرگنمایی میان برد اضافه شد. در زیر آن، سنسور اصلی با وضوح بالا، محدوده 1x تا 3x را با بزرگنمایی دیجیتال بدون ضرر کنترل می کند.

سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی نیز ارتقا یافته است. سامسونگ این سنسور را “Bright Night sensor” می نامد که با فناوری ترکیب 9 در 1 پیکسل تصاویر 12 مگاپیکسل ثبت می کند، به علاوه در پردازش عکس های کم نور بهتر شده است. اگر ویرایش دستی انجام دهید می توانید از آن نتیجه بهتری بگیرید زیرا می تواند عکس های 12 بیتی RAW را تولید کند. S21 Ultra اولین گوشی سامسونگ است که از فیلم برداری 4K 60fps با تمام دوربین ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این، یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی (با قابلیت Dual Pixel AF) و دو دوربین تله فوتو همراهی می کند. دوربین سلفی آن نیز از یک سنسور 40 مگاپیکسلی بهره می برد.

این اولین گوشی است که از Wi-Fi 6E پشتیبانی می کند – این اتصال 802.11ax در باند کم نظیر 6 گیگاهرتزی کار می کند، که به معنای پهنای باند بالاتر و تأخیر کمتر است. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی همان ظرفیت سال گذشته را داشته، اما رسماً حداکثر سرعت شارژ سیمی را به 25 وات کاهش می دهد (این سرعت برای شارژ 50 درصدی در 30 دقیقه کافی است). و نکته جالب توجه اینکه، هیچ شارژر در جعبه وجود ندارد. خبر خوب این است که شما می توانید از هر شارژر USB Power Delivery که دارید استفاده کنید (PPS پشتیبانی می شود) یا اینکه با شارژرهای بی سیم نیز کار می کنند.

این گوشی جدید همچنین با حافظه ذخیره سازی 128 یا 256 گیگابایتی و 12 یا 16 گیگابایت حافظه رم عرضه می شود. به مانند مدل های قبلی سری اS گوشی اس 21 اولترا نیز در دو نسخه پردازنده اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 ارائه می شوند. شما انتخابی ندارید، چیپست با توجه به مکانی خرید گوشی، تراشه بکارگیری می شود. طبق معمول، نسخه اسنپدراگون برای آمریکای شمالی و نسخه اگزینوس را اروپا و هند دریافت می کنند. در هر صورت تلفن دارای سیستم عامل اندروید 11 با رابط کاربری جدید One UI 3.5 است که دارای برخی ویژگی های اختصاصی (از جمله ویژگی های مربوط به S Pen) است. سامسونگ گلکسی S21 Ultra 5G با قیمت 1250 یورو/1150 پوند برای مدل 12/128 گیگابایتی است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا