موبایل و تبلت

انتشار اطلاعاتی از سنسور 108 مگاپیکسلی ایزوسل HM3 سامسونگ

چند روز پیش، شاهد رونمایی از پرچمداران جدید سامسونگ گلکسی اس 21 بودیم. در این میان، گلکسی اس 21 اولترا مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی جدید بود. ایزوسل HM3 دارای چندین پیشرفت نسبت به HM1 است (که در S20 Ultra و Note20 Ultra استفاده شده است). این شامل بهبود عملکرد HDR، نور کم و عملکرد فوکوس خودکار است.

Smart ISO Pro یک فناوری HDR است که همزمان یک ایزوی بالا و یک عکس با ایزو پایین ضبط می کند. از آنجا که هر دو به طور همزمان گرفته می شوند، این امر باعث می شود از شبح اجسام متحرک که برای HDR متوالی مشکل ساز شده، جلوگیری شود. سپس این دو عکس در یک تصویر 12 بیتی واحد قرار می گیرند. این 12 بیت در هر کانال است، به این معنی که تصویر خام 64 برابر اطلاعات رنگی بیشتر از یک تصویر 10 بیتی است.

سنسور 1/1.33 اینچ پیکسل های خود را در یک شبکه 12000 در 9000 قرار می دهد. با این حال، الگوی Nonapixel Bayer امکان ایجاد پیکسل 9 به 1 را فراهم می کند، بنابراین اندازه پیکسل موثر 2.4 میکرومتر و وضوح آن 12 مگاپیکسل می شود. HM3 همچنین دارای حالت کم صدا است که حساسیت نور را تا 50 درصد بهبود می بخشد. متناوباً، در شرایط نوری خوب، یک الگوریتم بهبود یافته Remosaic می تواند تصاویر را با کیفیت 108 مگاپیکسل کامل تولید کند.

این یکی از ویژگی‌های بهبود یافته Super PD Plus برای فوکوس خودکار سریعتر است. این میکرو لنزهای بهینه شده، فوکوس خودکار را به عوامل متمرکزکننده تشخیص فاز اضافه می‌کند. سامسونگ ادعا می‌کند که این میزان، دقت اندازه‌گیری عوامل را 50 درصد افزایش می‌دهد. راه حل PDAF توسعه داده شده، فوکوس دقیقی را بر روی افراد یا اجسام در حال حرکت تضمین می‌کند و همچنین در محیط‌های کم‌ نور نتایج بهتری را ارائه می‌دهد.

برای فیلمبرداری، ISOCELL HM3 می تواند تصاویر 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه، 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه و 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه را ضبط کند. توجه داشته باشید که S21 Ultra با وضوح 8K به 24 فریم در ثانیه محدود می شود. از طرف مثبت، می توانید هنگام ویرایش فیلم ها، از قلم S Pen برای دستکاری دقیق تر تایم لاین با دقت سطح قاب استفاده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا