نرم افزار و اینترنت

گوگل لنز به بیش از 500 میلیون دانلود در پلی استور رسیده است

Google Lens یکی از ابزارهای مفید رایگان بوده که توسط گوگل ارائه شده است. برنامه لنز بصورت مستقل در ماه ژانویه سال 2018 در گوگل پلی منتشر شد. حال پس از گذشت دو سال و نیم، تعداد دانلود های Google Lens به 500 میلیون بار در پلی استور اندروید رسیده است که این یک افتخار بزرگ برای شرکت گوگل محسوب می شود.

برای افراد ناآگاه، Google Lens ابزاری برای شناسایی تصویر است که برای اولین بار در Google I/O 2017 به نمایش درآمد. بعدا در همان سال، غول جستجو این سرویس را در Google Assistant در پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال ادغام کرد. سپس، چند ماه بعد در سال 2018 در گوگل فوتوز برای پیکسل و سایر دستگاه های اندرویدی در دسترس قرار گرفت. تقریباً در همان زمان، سازندگان شریک گوگل شروع به ادغام گوگل لنز در برنامه دوربین تلفن های هوشمند خود کردند. 

در کنار اسکن کردن متن و ترجمه آنها، گوگل لنز به کاربران این امکان را می داد تا بتوانند متن های اسکن شده را کپی و در کامپیوتر خود پیست کنند. این ابزار، ویژگی های دیگری همچون جستجو درباره یک جسم خاص، حل مسائل ریاضی و پاسخ به سوالات علمی، توانایی تشخیص دست نوشته ها و موارد دیگر را دارد. نکته جالب و مورد توجه اینجاست که این سرویس به صورت یک اپلیکیشن مجزا در آمده و اکنون در تمام گوشی های اندرویدی که دارای دستیار صوتی گوگل هستند وجود دارد. در غیر این صورت کاربران می توانند آن را به راحتی از پلی استور به طور رایگان دریافت کنند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا