هنگامی که سامسونگ در اوایل ماه جاری تراشه Exynos 2100 را معرفی کرد، مشخص شد که چیپست پرچمدار اگزینوس به گرافیک AMD مجهز خواهد بود. از آنجا که شرکت کره ای تمایل دارد هر سال فقط یک چیپست پرچمدار Exynos را منتشر کند، انتظار می رفت که تراشه پرچمدار بعدی Exynos با پردازنده گرافیکی AMD در سال 2022 معرفی شود. با این حال، به نظر می رسد که اینگونه نخواهد بود.

افشاگر معروف سامسونگ به نام @Universeice مدعی شده که این شرکت در سال جاری از یک تراشه اگزینوس جدید با گرافیک AMD رونمایی خواهد کرد. این تراشه احتمالا در گوشی گلکسی Z فولد 3 به کار گرفته می شود. این افشاگر همچنین گفته که سامسونگ از گرافیک موبایل AMD در تراشه های میان رده ممتاز سری Exynos 1xxx استفاده خواهد کرد. البته زمان بندی تراشه Exynos-AMD هنوز تعیین نشده و احتمالا عرضه آن به سال آینده موکول خواهد شد.

تراشه های اگزینوس سامسونگ در سال های اخیر به دلیل عملکرد ضعیف و گرمایش بیش از حد آنها، مورد انتقاد کاربران قرار گرفته اند.  اما به نظر می رسد که سامسونگ بالاخره قصد دارد تا اوضاع را تغییر دهد. اگزینوس 2100 در حال حاضر گامی در جهت درست است و عملکردی هم تراز با چیپست پرچمدار اسنپدراگون 888 کوالکام را ارائه می دهد. حال به نظر می رسد که سامسونگ به منظور بهبود کارایی گرافیکی، از GPU های رادئون موبایل AMD استفاده خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *