گوناگون

کوالکام نسل چهارم پلتفرم Snapdragon Automotive Cockpit را رونمایی کرد

تراشه ساز آمریکایی کوالکام که اوایل این هفته توافق نامه همکاری مشترکی را با شرکت Veoneer برای تولید سیستم های خودرویی با کمک راننده امضا کرد، اکنون نسل چهارم پلتفرم Snapdragon Automotive Cockpit را معرفی کرده است. عرضه این سیستم ها در جریان رویداد نمایشگاه اتومبیل شرکت خودروسازی Automotive Redefined بود: علاوه بر این، کوالکام همچنین از پلتفرم اسنپدراگون اتوموتیو 4G و 5G  رونمایی کرد که آنها را به عنوان بلوک های اساسی برای طراحی های آینده خودرو در نظر می گیرد.

نسل چهارم Snapdragon Automotive Cockpit به گونه ای طراحی شده که موتورخانه ای برای محاسبات و پردازش های همه جانبه با عملکرد بالا است ، که می تواند به طور یکپارچه به کاربردهای تجاری نیز گسترش یابد. به ترتیب در سه نوع عملکرد – Premiere و Paramount و Paramount – برای سیستم عامل های سطح پایین، سطح متوسط و ابر رایانه ارائه می شود. علاوه بر این، به روزرسانی های OTA با داشتن Car-to-Cloud و قابلیت های Soft SKU در کل چرخه عمر خودرو به راحتی در دسترس خواهد بود.

پلتفرم های جدید خودرو همچنین دارای پردازنده های نسل ششم Kryo، پردازنده های شش گوش، موتور AI Qualcomm، پردازنده های گرافیکی نسل 6 Qualcomm Adreno و ISP Spectra آن هستند، که توانایی های همه جانبه ای را فراهم می کنند و در نتیجه به پلتفرم های مختلف ، مانند کاکپیت، AR-HUD، سرگرمی و خدمات نظارت بر داخل اتاق کمک می کنند.

کوالکام همچنین با پلتفرم های Snapdragon Automotive 4G و 5G قابلیت اتصال این سیستم عامل ها را گسترش داده است. با بهره گیری از منابع غنی فناوری هایی مانند Cellular Vehicle to-Everything (C-V2X) ، Wi-Fi ،Bluetooth و سایر فناوری های موقعیت یابی دقی ، این پلتفرم ها می توانند به راحتی وسایل نقلیه را به تجربیات بهتر وصل کنند. در طی این رویداد، کوالکام همچنین اظهار داشت که پلتفرم نسل قبلی در بین تامین کنندگان ردیف 1 مانند ال جی الکترونیک، گوگل، پاناسونیک، Visteon Corporation، و چندین شرکت دیگر ارائه شده، در اواخر امسال به صورت تجاری در دسترس است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا