گوناگون
موضوعات داغ

کپسول کرو دراگون SpaceX به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد

اسپس ایکس، نقطه عطف دیگری در سفر تاریخی Crew Dragon را به پایان رساند. فضانوردان باب بهنکن و داگ هورلی با موفقیت کپسول کرو دراگون را با ایستگاه فضایی بین المللی درست زیر 19 ساعت پس از پرتاب از کیپ کانااورال متصل کردند.

کرو دراگون دارای سیستم هدایت خودکار است اما «باب بنکن» و «داگلاس هارلی»، سرنشین های آن برای اولین بار این فضاپیما را از طریق پنل لمسی و به صورت دستی هدایت کردند. کپسول همچنین به سیستم اتصال خودکار مجهز است که با استفاده از چندین سنسور و دوربین آن را به سمت ایستگاه هدایت کرده و به پورت اتصال چفت کرد. اسپیس اکس سال گذشته در پرتابی آزمایشی سیستم اتصال خودکار دراگون را با موفقیت آزمایش کرده بود.

این نخستین باری است که یک کپسول ساخته شده در شرکت خصوصی، فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی برده است. علاوه بر آن طی این عملیات، برای نخستین بار پس از ۱۰ سال، فضانوردان از خاک آمریکا به فضا ارسال شدند. ناسا هنوز اعلام نکرده هارلی و بنکن چه مدت در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت می کنند. اما تخمین زده می شود مدت اقامت آنان در این ایستگاه یک تا ۴ ماه باشد.

هارلی و بنکن در مدت اقامتشان در فضا، همراه ۳ خدمه دیگر ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش هایی انجام می دهند و احتمالا در پیاده روی های فضایی برای نصب باتری های جدید ایستگاه نیز مشارکت کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا