گوناگون

تغییر حالت خودکار بین پارک، معکوس و رانندگی در نسخه جدید تسلا مدل S/X

تسلا به تازگی خودروهای برقی مدل X و S را بازطراحی کرده و قابلیت جدیدی پر سر و صدا و جالب را به آن افزوده است. این ویژگی، قابلیت سوییچ خودکار بین حالت پارک، دنده عقب و رانندگی است. البته شما همچنین قادر به سوییچ کردن این حالت‌ها روی صفحه‌‌ لمسی خودرو خواهید بود. با این حال ایلان ماسک شخصا خبر از امکان سوییچ خودکار بین این حالت‌ها داده است.

ماسک در توییت خود نوشت خودرو می‌تواند بر حسب موانع پیش رو، بازخورد شما و نقشه، حدس بزند شما قصد استفاده از کدام حالت را دارید. ماسک قول می‌دهد پس از استفاده از این ویژگی، شما دیگر قادر به استفاده از دنده و کلاچ معمولی نخواهید بود. این خودرو با استفاده از سنسورهای Autopilot حالت های درایو مورد نظر را بصورت هوشمند و اتوماتیک تعیین کرده و آنها را انتخاب می کند. به عنوان مثال، اگر قسمت جلوی مدل S/X رو به دیوار گاراژ باشد، این را تشخیص می دهد و پس از فشار دادن راننده بر روی پدال ترمز، به طور خودکار به سمت معکوس حرکت می کند. این یک قدم دیگر را برای هوشمندسازی خودروهای خودران خواهد بود.

البته امکان سوییچ دستی همچنان از طریق صفحه لمسی خودرو ممکن است. از آنجا که Tesla دیگر یک دپارتمان روابط عمومی ندارد، فعلا هیچ راهی برای گرفتن پاسخ سوالات از کمپانی نیست. سالهاست که خودروسازان با ظهور سیستم انتقال قدرت خودکار و توانایی تغییر حالت از طریق نرم افزار (که به آن “شیفت از طریق سیم” نیز گفته می شود) این امر را به ظاهر و محل انتخابگرهای حالت درایو تبدیل کنند. دیگران سعی کرده اند سخت افزار و نرم افزار را با هم مخلوط کنند، اما این امر به خوبی پیش نرفته است. به همین دلیل تا زمان عرضه‌‌ رسمی این خودرو‌ها نمی‌توان نظری در مورد عملکرد آنها داد. خوشبختانه این اتفاق تا چند هفته‌‌ آینده رخ خواهد داد، پس نیازی به منتظر ماندن برای مدت‌های طولانی نیست.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا