فورد آخرین خودروساز است که سیستم عامل های خودروی خود را به گوگل تحویل خواهد داد. شرکت مستقر در Dearborn میشگان، اعلام کرده که با شرکت گوگل همکاری کرده که از خدمات اندرویدی برای تامین انرژی سیستم های سرگرمی در میلیون های خودروی خود از سال 2023 استفاده خواهد کرد. این بدان معناست که گوگل اسیستنت، گوگل مپس و سایر اپلیکیشن های اندرویدی، بدون نیاز به استفاده از گوشی های هوشمند اندرویدی، مورد تأیید خودرو در دسترس خواهند بود.

ادغام عمیق اندروید به رانندگان و مسافران این امکان را می دهد تا از Google Assistant برای تغییر مواردی مانند تنظیمات آب و هوا استفاده کنند، همچنین به گفته فورد، به روزرسانی های OTA را نیز امکان پذیر کرده که می تواند ویژگی های جدیدی اضافه کنند یا برخی از مشکلات تعمیر و نگهداری را برطرف کنند. اما کاربران آیفون نگران نباشند، چراکه سیستم فورد همچنان با Apple CarPlay سازگار خواهد بود و فورد همچنان ارائه آمازون الکسا به عنوان یک گزینه نیز ادامه خواهد داد.

فورد اشاره نکرده که کدام یک از خودروهای خود از سال 2023 سیستم عامل اندروید را دریافت می کند و فقط اینکه “میلیون ها” وسیله نقلیه با برندهای فورد و لینکلن آن را دارند. این خودروها به جز چین در سراسر دنیا در دسترس خواهند بود. اما فورد نمی گوید آیا از محصول Android Automotive گوگل که به طور طبیعی در خودرو تعبیه شده استفاده خواهد کرد یا خیر. در عوض، استفاده از اندروید “منحصر به فرد فورد و لینکلن” خواهد بود. علاوه بر این، فورد در حال امضای یک همکاری شش ساله با گوگل برای استفاده از غول فناوری Cloud به عنوان ارائه دهنده برای خودروی های متصل است. فورد و گوگل گروه جدیدی متشکل از کارمندان هر دو شرکت به نام Team Upshift ایجاد خواهند کرد که وظیفه یافتن سایر زمینه های نوآوری را بر عهده خواهد داشت.

برخی از زمینه هایی که فورد به دنبال پیشرفت در آنها بوده شامل خدمات شخصی سازی شده، مدیریت زنجیره تامین و اجرای سریع مدل های تجاری است. تا سال 2023، این خودروساز قصد دارد خدمات اندروید و سایر خدمات گوگل را در اتومبیل های خود ارائه دهد. این شرکت امیدوار است که با استفاده از Android Auto، مهندسان نرم افزار این شرکت بتوانند تمرکز خود را از توسعه سیستم عامل به ایجاد تجربه های دیجیتالی منحصر به فرد و جذاب برای مشتریان تغییر دهند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *