همانطور که می دانید طبق روال هرساله، گوگل در فصل پاییز از نسخه جدید سیستم عامل محبوب اندروید رونمایی به عمل می آورد و امسال نیز احتمالا شامل نسخه 12 این پلتفرم خواهیم بود. با این حال، اکنون اولین اسکرین‌شات‌ها از اندروید 12 افشا شده که ما را با رابط کاربری جدید این سیستم عامل آشنا می‌کند. در اسنادی که به تازگی افشا شده، جزئیات و اسکرین‌شات‌هایی از رابط کاربری جدید اندروید 12 و همچنین قابلیت‌های مربوط به حریم خصوصی به چشم می‌خورد. در حالی که این اسکرین‌شات‌ها واقعی به نظر می‌رسند و به احتمال زیاد اولین نگاه نزدیک ما به نسخه جدید اندروید محسوب می‌شوند، نمی‌توان بطور کامل آن‌ها را تایید کرد.

تصاویر تا حدی یادآور iOS است و برخی از ویژگی های جدید حریم خصوصی – مانند نمادهایی که در بالا سمت راست نشان داده شده تا به شما اطلاع دهند که برنامه ای از دوربین یا میکروفون شما استفاده می کند. همچنین یک روش سریع برای غیرفعال کردن دوربین یا میکروفون وجود دارد که فقط با یک ضربه ضامن می توانید آن را غیرفعال کنید. این نشانگرهای استفاده از دوربین و میکروفون ظاهراً توسط گوگل مجوز داده می شود که به محض انتشار به روزرسانی های مربوط به اندروید 12، توسط همه OEM ها درج شود.

در کنار چنین تغییراتی، گوشه‌های پنل نوتیفیکیشن‌ها بطور گرد طراحی شده و به نظر می‌رسد تعداد تنظیمات سریع نمایش داده شده در این منو، از 8 به 6 عدد کاهش پیدا کرده و آیکون‌ها بزرگتر شده‌اند. در نهایت محل قرارگیری ساعت و تاریخ با تغییر همراه است. در نهایت انتظار می‌رود گوگل در ویجت‌های نسخه جدید اندروید ۱۲ هم تغییراتی ایجاد کند، چرا که در اسکرین‌شات‌های افشا شده شاهد یک ویجت جدید به نام «گفتگوها» هستیم. همانطور که می‌توان از نام این ویجت حدس زد، توسط آن می‌توان به جدیدترین پیام‌ها دسترسی داشت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *