آموزش

نحوه اتصال کنترلر ایکس باکس به اپل تی وی

اپل TV شما بسیار بیشتر از یک استریم باکس است. این سرویس دارای بازی های داخلی است که با کنترلر ایکس باکس و سایر کنترلرهای بازی محبوب کار می کند. با یک کنترلر فیزیکی، تجربه بازی در اپل آرکید را تقویت کنید. با عرضه کنسول های ایکس باکس سری X و S در نوامبر سال 2020، مایکروسافت نسخه جدید کنترلر بی سیم خود را منتشر کرد. این کنترلر جدید که “Xbox Wireless Controller” لقب گرفته، دارای شکل و بافت کمی متفاوت با کنترل کننده قبلی Xbox One است و شامل یک دکمه اشتراک گذاری جدید برای اسکرین شات و ضبط ویدیو است.

از ژانویه 2021، مایکروسافت هنوز کنترلر را برای کار با دستگاه های اپل به روز نکرده است. این شامل آیفون، آیپد و اپل تی وی است که همگی از هسته سیستم عامل یکسانی برخوردار هستند. مایکروسافت قصد دارد در آینده پشتیبانی خود را اضافه کند، و این احتمالاً نیاز به بروزرسانی فریم ور موجود در کنترلر یا از طریق کنسول ایکس باکس سری X و S یا یک رایانه ویندوز 10 دارد. اطلاعات بیشتر در مورد سازگاری را می توانید مستقیماً از مایکروسافت در وب سایت پشتیبانی Xbox خود کسب کنید.

از ژانویه 2021، فقط کنترلر های ایکس باکس زیر با Apple TV سازگار هستند:

  • Xbox Wireless Controller with Bluetooth (ایکس باکس وان، مدل 1708)
  • Xbox Elite Wireless Controller (سری دوم)
  • Xbox Adaptive Controller

فراموش نکنید که می توانید از کنترلرهای بلوتوث دیگری از جمله DualShock 4 سونی و کنترلر Switch Pro نینتندو استفاده کنید. باید کنترلر خود را به صورت بی سیم از طریق بلوتوث متصل کنید. برای این کار، دکمه جفت شدن را در امتداد لبه بالایی کنترلر نزدیک محفظه باتری پیدا کنید. این دکمه را فشار دهید و نگه دارید تا آرم Xbox در جلوی کنترلر شروع به چشمک زدن کند.

اکنون که کنترلر در حالت جفت شدن است، Apple TV را روشن کرده و به Settings > Remotes and Devices > Bluetooth بروید. Apple TV شما بلافاصله جستجوی دستگاه های بلوتوث سازگار را آغاز می کند. هر دستگاهی که قبلاً جفت کرده اید در بخش «My Devices» در بالای صفحه ظاهر می شود.

در پایین صفحه در بخش «Other Devices» ، باید کنترلر ایکس باکس خود را در لیست مشاهده کنید. آن را انتخاب کرده و منتظر بمانید. Apple TV تلاش می کند تا با کنترلر شما جفت شود. هنگامی که لوگو جلوی کنترل کننده چشمک می زند و Apple TV می گوید که دستگاه “Connected” ، روند کار کامل می شود. برای غیرفعال کردن بلوتوث کنترلر خود، آن را دوباره با کنسول ایکس باکس جفت کنید یا از فهرست بلوتوث Apple TV خود مراجعه کرده و کنترلرخود را انتخاب کرده و Unpair Device را انتخاب کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا