موبایل و تبلت

معرفی سنسور 50 مگاپیکسلی ایزوسل GN2 سامسونگ

سامسونگ امروز از سنسور جدید 50 مگاپیکسلی ایزوسل GN2 با عملکرد بهتر در فوکوس خودکار و HDR رونمایی کرد. ایزوسل GN2، یک سنسور دوربین 1/1.12 اینچی با رزولوشن 50 مگاپیکسل و اندازه پیکسل 1.4 میکرون است. این حسگر از فناوری ترکیب 4 در 1 پیکسل‌ها (ایجاد تصاویر 12.5 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 2.8 میکرون) بهره مند است تا عملکرد دوربین در محیط‌های کم نور بهبود پیدا کند.

همچنین با استفاده از الگوریتم موزائیک هوشمند قادر به ثبت سه فریم 50 مگاپیکسلی (قرمز، سبز و آبی) بوده و یک تصویر 100 مگاپیکسلی با جزئیات بیشتر ایجاد می‌کند. سنسور ISOCELL GN2 از قابلیت موسوم به staggered-HDR بهره می‌برد که طبق اعلام سامسونگ این روش در مقایسه با real-time HDR که در اکثر سنسورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، 24 درصد انرژی کمتری را مصرف می‌کند و در عین حال عملکرد سنسور برای ثبت نقاط روشن و سایه‌ها را بهتر می‌کند.

سیستم Dual Pixel سامسونگ مبتنی بر تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فاز است که نسبت به سیستم‌های PDAF مرسوم قدرت بیشتری دارد و کیفیت تصویر را فدای فوکوس خودکار نمی‌کند. با این حال همانند تمام راهکارهای مبتنی بر PDAF، این روش هم به‌خصوص زمانی که با الگوهای افقی سروکار دارد، با ضعف‌هایی روبرو می‌شود. اما حالا سامسونگ در سیستم Dual Pixel Pro برای حل این مشکل، پیکسل‌های سبزرنگ را به جای اینکه فقط به صورت عمودی تقسیم‌بندی کند، به صورت مورب هم چنین کاری انجام داده است. به همین خاطر پیکسل‌های موردنظر علاوه بر تشخیص فاز چپ و راست یک تصویر، می‌توانند فاز بالا و پایین را هم تشخیص بدهند و در نتیجه مشکلات تکنولوژی PDAF هنگام برخورد با الگوهای افقی برطرف می‌شود. همچنین این رویکرد کیفیت فوکوس در محیط‌های کم‌نور و اشیاء در حال حرکت سریع را بهبود می‌بخشد.

سنسور 50 مگاپیکسلی جدید سامسونگ قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن Full HD تا 480 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارد. سامسونگ می‌گوید تولید انبوه این سنسور را شروع کرده و اولین موبایل‌های مجهز به آن از سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد.

منبع
slashgearsamsung
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا