واتس اپ امروز در نسخه جدید دسکتاپ اپلیکیشنش امکان برقراری تماس ویدیوی و تصویری را به صورت رمزنگاری شده End-to-End از طریق کامپیوتر های ویندوزی و مک فراهم شده است. تماس صوتی و تصویری ایده جدیدی برای واتس اپ نیست: اپلیکیشن های موبایلی اندروید و iOS از قبل این ویژگی را ارائه می دهند و واتس اپ در پایان سال گذشته ویژگی تماس دسکتاپ را برای گروه کوچکی از کاربران آغاز کرد. ولی راه اندازی امروز، بدان معناست که این ویژگی اکنون برای تمامی کاربران واتس اپ در دسترس قرار گرفته و باعث می شود تماس گرفتن در همه دستگاه های واتس اپ امکان پذیر شود.

مانند ویژگی موجود تماس ویدیویی، تماس دسکتاپ جدید همان رمزگذاری End-to-End را نوید می دهد – به این معنی که واتس اپ و فیس بوک نمی توانند تماس های شما را ببینند یا بشنوند. بزرگترین ویژگی از دست رفته این است که، حداقل برای شروع، برنامه دسکتاپ فقط از تماس های یک به یک پشتیبانی می کند و فعلا خبری از تماس های گروهی نیست. واتس اپ وعده داده که توسعه آن شامل پشتیبانی از تماس های صوتی و تصویری گروهی بر خط شود، هر چند گفته نشده که چه زمانی خواهد بود.

برای استفاده از ویژگی جدید تماس ویدیویی، باید اپلیکیشن دسکتاپ واتس اپ را در مک یا کامپیوتر راه اندازی کنید، البته این امر مستلزم این است که شما از قبل واتس اپ را در گوشی هوشمند خود داشته باشید. پس از نصب اپلیکیشن بر روی رایانه، کاربران سپس یک کد QR را اسکن می کنند تا وارد اپلیکیشن دسکتاپ شوند، پس از آن می توانند از نسخه دسکتاپ واتس اپ با حساب معمول خود استفاده کنند.

 

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *