گوناگون

تکنیک جدید برای چاپ سریع تر سه بعدی اندام های بدن

به همان اندازه که اندام های چاپ شده 3D پیشرفت کرده اند، ایجاد آنها هنوز یک روند کند است که می تواند به بافت آسیب برساند. به هر حال ممکن است به زودی روشی سریعتر و مثرتر وجود داشته باشد. محققان دانشگاه بوفالو تکنیک چاپ سه بعدی را توسعه داده اند که 10 تا 50 برابر سریعتر از روش های استاندارد است.

این روش جدید، یک دست کوچک مصنوعی (که در بالا نشان داده شده) که چاپ آن به جای شش ساعت، فقط 19 دقیقه طول می کشد. رویکرد جدید ترکیبی از استریولیتوگرافی با هیدروژل استفاده می کند. با هدایت دقیق فتوپلیمریزاسیون (پخت مواد از طریق نور)، تیم می تواند به سرعت و به طور مداوم محلول هیدروژل لازم را تأمین کند و رشد “بدون توقف” را حفظ کند. شاید این پیشرفت‌ها روزی بتواند زندگی افراد بی‌شماری را حفظ کند که به خاطر کمبود اندام‌های پیوندی در خطر هستند.

به گفته چی ژو (Chi Zhou)، استادیار مهندسی صنعتی دانشگاه بوفالو و از پژوهشگران، روش جدید، روش جدید، امکان چاپ سریع مدل‌هایی از جنس هیدروژل در ابعاد سانتی‌متر را فراهم می‌کند. این روش، میزان تغییر شکل و آسیب‌های سلولی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در برابر تنش‌های محیطی را که معمولا در روش‌های متداول چاپ سه‌بعدی دیده می‌شوند، کاهش می‌دهد. به گفته پژوهشگران، این روش به ویژه برای چاپ سلول‌هایی که دارای شبکه رگ‌های خونی هستند و بخش اصلی تولید بافت و اندام‌های انسانی چاپ سه‌بعدی به شمار می‌روند، مناسب است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا