موبایل و تبلت

امتیاز تعمیرپذیری iFixit گلکسی اس 21 اولترا مشخص شد

گلکسی اس 21 اولترا نسبت به اس 20 اولترا که جایگزین شده تغییر چندانی نکرده، اما سامسونگ چند ویژگی اساسی را اصلاح کرده است. به هر حال، یک کاری که ظاهراً فراموش کرده، بهبود قابلیت تعمیر دستگاه است. سایت iFixit که با کالبدشکافی گوشی‌های مختلف میزان تعمیرپذیری آن‌ها را بررسی می‌کند، حالا گوشی گلکسی S21 اولترا را بررسی کرده است.

طبق بررسی صورت گرفته، جای موتور ویبره و خشاب سیم‌کارت نسبت به نسل قبلی تغییر پیدا کرده و سیم‌پیچ‌های مربوط به شارژ بی‌سیم نازک‌تر شده‌اند. همچنین حسگر اثر انگشت این گوشی 77 درصد بزرگتر از نسل قبلی است. با این حال، این تغییرات برای تعمیرکاران گوشی اهمیت چندانی ندارد و آن‌ها برای تعمیر این گوشی همچنان کار سختی در پیش دارند. اگرچه سامسونگ در تمام بخش‌های مهم گلکسی S21 اولترا از پیچ‌های فیلیپس یکسان استفاده کرده، اما در عین حال مقدار زیادی چسب هم استفاده شده است. به‌عنوان مثال می‌توانیم به پشت باتری و نمایشگر اشاره کنیم.

به طور کلی ، iFixit به گلکسی اس 21 اولترا امتیاز تعمیرپذیری 3 از 10 داده است. این یعنی از نظر دشوار بودن تعمیر، تفاوتی با گلکسی S20 اولترا ندارد ولی یک امتیاز پایین‌تر از گلکسی S21 است. این سایت پلاستیکی بودن پنل پشتی S21 و کابل ماژولار آن را ستایش کرده است. اگرچه بسیاری از گوشی‌ها در طول فعالیت خود نیازی به تعمیر پیدا نمی‌کنند، اما وقتی که یک کاربر 1199 دلار برای خرید گوشی هزینه می‌کند، امیدوار است که در صورت بروز مشکل به‌راحتی قابل تعمیر باشد.

منبع
androidauthority
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا