گوناگون

ممنوعیت استخراج و مبادله رمزارزها در کشور هند

در ماه ژانویه، شایعه شده بود که هند لایحه جدیدی را برای ممنوعیت رمزارزها در این کشور ارائه می کند. در حالی که این لایحه در مجلس ارائه نشده بود، دولت تأیید کرد که در حال کار بر روی قوانینی برای تنظیم رمزارزها است. اکنون، گزارش جدید رویترز نشان می دهد که این کشور قصد دارد به زودی رمزارزها را ممنوع کند.

یک مقام هندی آگاه به رویترز گفت که این لایحه قانون که یکی از سخت گیرانه ترین سیاستهای دنیا علیه رمزارزهاست، نگهداری، صدور، استخراج، تجارت و انتقال داراییهای دیجیتالی را جرم اعلام خواهد کرد. این اقدامات مطابق با برنامه دولت هند است که در ژانویه خواستار ممنوعیت ارزهای دیجیتالی خصوصی مانند بیت کوین شد در حالی که سرگرم کار روی یک ارز دیجیتالی رسمی است. اظهارات اخیر دولت هند سرمایه گذاران را امیدوار کرده بود که مقامات ممکن است نرمش بیشتری در برابر این بازار پررونق نشان دهند.

اگر این ممنوعیت به عنوان قانون به اجرا گذاشته شود، هند نخستین اقتصاد بزرگی خواهد بود که نگهداری رمزارز در آن غیرقانونی است. حتی چین که استخراج و مبادله رمزارزها را ممنوع کرده است، نگه داشتن آنها را جرم اعلام نکرده است. با وجود ترس از ممنوعیت کامل، هند شاهد افزایش معاملات ارزهای دیجیتالی بوده است. طبق برآوردها، 8 میلیون هندی در حال حاضر 100 میلیارد روپیه (1.37 میلیارد دلار) سرمایه رمزارز شده دارند.

مقامات بلندپایه هند رمزارزها را کلاهبرداری در سرمایه گذاری خوانده اند اما نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند ماه جاری با بیان این که ما به دنبال راههای هستیم که از طریق آنها تجاربی در دنیای دیجیتالی و رمزارز داشته باشیم، تا حدودی از نگرانی سرمایه گذاران کاسته بود. اما این مقام هندی آگاه که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت، برنامه دولت، ممنوعیت رمزارزهای خصوصی و همزمان ترویج بلاک چین به عنوان یک فناوری پایگاه داده مطمئن است که ستون فقرات ارزهای دیجیتالی محسوب می شود و سیستمی است که به گفته کارشناسان، مبادلات بین المللی را متحول می کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا