ویژگی امنیتی Face ID اپل یکی از بهترین سیستم های شناسایی چهره در گوشی های هوشمند است. اما ظاهراً می توان با ایجاد حالت های متمایز صورت، آن را ایمن تر کرد. طبق گزارش BYU، تشخیص چهره یکی از فرم های بهتر امنیت بیومتریک است، اما هنوز هم ترفندهای مختلفی وجود دارد که می تواند برای دور زدن سیستم ها (از جمله عکس ثابت از چهره شخص) استفاده شود.

اما اکنون، محققان الگوریتمی جدید ایجاد کرده اند که می تواند با ثبت کاربر از یک حرکت مشخص صورت، در مقابله با این مسائل کمک کند. این حتی می تواند شامل ایجاد چهره های خنده دار هنگام ثبت چهره جدید در گوشی های هوشمند باشد. قابل ذکر است، اجرای غول مبتنی بر کوپرتینو در شناسایی چهره از دوربین TrueDepth رو به جلو استفاده می کند، که از هندسه فیزیکی چهره کاربران نقشه برداری می کند. یعنی یک عکس تخت ساده نمی تواند سیستم را گول بزند. اگرچه، این سیستم نیز کامل نیست زیرا محققان با دسترسی به آیفون شخصی هنگام خواب، راه هایی برای دور زدن Face ID نیز پیدا کرده اند.

دی جی. لی ، به عنوان استاد برق و محاسبات در دانشگاه بریگام یانگ، پیشنهاد کرد که یک روش ساده و موثر برای ایجاد مشکل در تشکیل سیستم تشخیص چهره وجود دارد. این سیستم راستی آزمایی هویت دو عاملی همزمان یا C2FIV نامیده می شود که به کاربران نیاز دارد تا با انجام یک حرکت خاص و به راحتی قابل تکرار صورت که فقط چند ثانیه طول بکشد، خود را ثبت کنند. به عبارت دیگر، کاربران فقط می توانند چهره ای خنده دار ایجاد کنند، یا در سکوت یک عبارت مخفی را بخوانند، که لب های آنها را حرکت می دهد. سپس این حرکات همراه با ویژگی های اساسی صورت نیز ضبط می شود. اساساً، این سیستم روش های ظریفی را در صورت تغییر عضلات و انقباض عضلات ایجاد می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *