بوستون داینامیک، تولید کننده رباتیک مستقر در آمریکا، یک ربات دیگر نیز برای تقویت تدارکات در انبار منتشر کرده است. این شرکت ادعا می کند ربات جدید خود به نام Stretch بسیار کارآمد و متنوع است و امکان استقرار آن در انبارها را بدون نصب زیرساخت های اتوماسیون اضافی فراهم می کند. طبق گفته بوستون داینامیک، ربات Stretch می تواند جعبه ها را در انبار با سرعت تخمینی 800 بسته در ساعت جابجا کند.

از زمان خرید سیستم Kinema Systems، طراحی Stretch کمی متفاوت از چندین ربات قبلی لجستیکی است که از سال 2019 که بوستون دینامیکس تولید کرده است. این ربات مجهز به یک پایه متحرک مربع شکل، مجموعه ای از چرخ ها برای پیمایش در اطراف محیط خود، یک دکل با دوربین و سنسورهای برای کمک به حرکت هوشمند ربات است.

ربات Stretch همچنین دارای بازوهای رباتیک عظیم با هفت درجه آزادی و یک سیستم پد مکش است که آن را قادر می سازد بارها را تا 23 کیلوگرم به طور ایمن بلند کند. ظرفیت حمل و نقل Stretch به نظر حداقل می رسد، زیرا نمی تواند با بارهای سنگین که معمول است مقابله کند. به گفته مایکل پری، معاون توسعه تجارت در Boston Dynamics، این ربات می تواند اتوماسیون را در محیط هایی که زیرساخت اتوماسیون ندارند، فراهم کند. برای پیمایش یکپارچه در انبار نیازی به مسیرهای اضافی یا سایر زیرساخت ها نیست.

Stretch دارای یک سیستم باتری است که می تواند با یک بار شارژ کامل، ربات را برای مدت هشت ساعت تأمین کند. همچنین می توان ربات را به راحتی به منبع برق شبکه متصل کرد. Boston Dynamics هنوز برچسب قیمتی را برای این ربات جدید قرار نداده است. مقرون به صرفه بودن آن ممکن است نیرویی محرک باشد که می تواند مشتریانی را که به دنبال یک راه حل اتوماسیون ارزان و ساده برای مشکلات تدارکاتی خود هستند، تشویق کند. باید دید عملکرد این ربات در طرح آزمایشی برنامه ریزی شده توسط Boston Dynamics برای آزمایش ربات چگونه است. اجرای آزمایشی قبل از استقرار تجاری نهایی ربات Stretch در سال 2022 خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *