گوگل مجموعه ای از ویژگی های جدید برنامه ریزی شده برای Google Maps را معرفی کرده، که شامل ابزاری جدید برای کمک به ناوبری در محیط داخلی و پیشنهاداتی برای مسیرهای دوستدار محیط زیست می باشد. ویژگی های اعلام شده امروز به یک باره ارائه نمی شوند، بسیاری از آنها هنوز در دسترس نیستند و مشخص نیست که چه زمان برخی از آنها در نقاط مختلف جهان در دسترس خواهد بود.

یکی از بزرگترین ویژگی ها این است که گوگل مسیریابی های واقعیت افزوده Live View خود را به فرودگاه ها، ایستگاه های حمل و نقل و مراکز خرید ارائه می دهد. کاربران می‌توانند از چنین قابلیتی برای مشاهده گیت‌های پروازها، رستوران جدید در یک مرکز خرید یا نزدیکترین آسانسور استفاده کنند. لایو ویو در محیط‌های سربسته (Indoor Live View) در برخی مراکز خرید در آمریکا کاربرد دارد و از ماه‌های آینده برای سیستم عامل اندروید و iOS برای مراکز خرید و فرودگاه‌ها در توکیو و زوریخ منتشر می‌شود. به گفته گوگل، در ماه‌های آینده پشتیبانی از اماکن و شهرهای بیشتری به این قابلیت اضافه خواهد شد.

گوگل همچنین در حال برنامه ریزی برای تغییر حالت رابط کاربری برای انتخاب نحوه حمل و نقل شما برای مسیرها در اندروید و iOS است. در حال حاضر، برای دیدن جزئیات بیشتر در مورد گزینه های مختلف حمل و نقل، باید از بین زبانه های مختلف جابجا شوید، اما با استفاده از این رابط جدید، شما فقط یک لیست را پیمایش می کنید. این شرکت می گوید Maps حتی قادر خواهد بود حالت های مورد نظر شما را در اولویت قرار دهد و موارد محبوب در برخی از شهرها (به عنوان مثال مترو در شهر نیویورک) را در لیست بالاتر قرار دهد. این رابط جدید قرار است در ماه های آینده در سطح جهانی گسترش یابد.

علاوه بر این، گوگل می‌خواهد کاربران آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند و به همین دلیل به سراغ ابزارهای جدیدی می‌رود. در ماه‌های آینده زمانی که در حال استفاده از نسخه اندرویدی و iOS گوگل مپس باشید، هنگام مسیریابی بطور پیش فرض مسیری در برابرتان ظاهر می‌شود که کمترین میزان کربن را تولید می‌کند. البته زمان رسیدن به این مقصد باید با سریعترین مسیر یکسان باشد. اگر مسیر سبزتر زمان بسیار بیشتری از شما بگیرد، گوگل مپس یک مقایسه از میزان تولید کربن دی‌اکسید در هر دو مسیر را به شما نشان می‌دهد تا خودتان میان سرعت و محیط زیست یکی را انتخاب کنید. با تغییر تنظیمات می‌توانید بطور پیش فرض سریعترین مسیر را ببینید. این قابلیت ابتدا در آمریکا ارائه می‌شود و سپس کاربران در کشورهای مختلف به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

گوگل همچنین در حال ساخت لایه های جدید نقشه برای آب و هوا و کیفیت هوا است که قرار است در ماه های آینده در اندروید و iOS گسترش یابد. گوگل قصد دارد لایه آب و هوا را در سطح جهانی راه اندازی کند و لایه کیفیت هوا را ابتدا در استرالیا، هند و ایالات متحده راه اندازی کند. آخرین بروزرسانی که گوگل امروز معرفی کرده، مربوط به خرید خواربار می‌شود. گوگل اطلاعاتی مانند هزینه‌ها و حداقل سفارش‌ها به مغازه‌ها را به پروفایل‌های تجاری در جستجوی موبایل اضافه می‌کند. این غول جستجوی اینترنتی همچنین با فروشگاه آمریکا «Fred Meyer» یک برنامه آزمایشی را راه‌اندازی می‌کند که زمانی که سفارش آماده شود، گوگل مپس برای دریافت آن به کاربر هشدار می‌دهد. زمان رسیدن شما به فروشگاه بر اساس موقعیت و همچنین میزان ترافیک بروز می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *