اگر در سیستم مک متوجه مشکلی در فونت ها شده اید، با اپلیکیشن Font Book داخلی MacOS، می توانید آنها را به حالت پیش فرض بازگردانید. پس در ادامه با ما همراه باشید. از آنجا که فونت های سیستم بر روی Mac حذف نمی شوند، بازگرداندن فونت ها چیزی را نصب نمی کند. در عوض، تمام فونت های “غیر استاندارد” را که روی سیستم خود نصب کرده اید، حذف می کند.

پس از حذف مجدد آن توسط برنامه Font Book، قلم های غیراستاندارد خود را می توانید در /Library/Fonts (Removed) یا ~/Library/Fonts (Removed) پیدا کنید. در صورت لزوم می توان بعداً از آن مکان دوباره نصب کرد. بازگرداندن قلم های Mac به حالت پیش فرض آسان است. ابتدا Font Book را باز کنید، یک برنامه کمکی ویژه که معمولاً در ~\Applications\Other قرار دارد. اگر نمی توانید آن را پیدا کنید، Command + Space را فشار دهید، “Font Book” را تایپ کنید، سپس Return را بزنید.

وقتی Font Book باز می شود، روی منوی “File” در بالای صفحه کلیک کنید و “Restore Fontts Standard” را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، هشداری را مشاهده خواهید کرد که توضیح می دهد هیچ چیزی پاک نمی شود، اما فونت های غیر استاندارد شما به یک پوشه جدید منتقل می شوند. روی “Proceed” کلیک کنید.

پس از اتمام مراحل، “OK” را فشار دهید. قلم های شما به حالت استاندارد و پیش فرض کارخانه خود برگردانده شده اند. فونت های حذف شده را می توانید در /Library/Fonts (Removed) یا ~/Library/Fonts (Removed) پیدا کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *