مایکروسافت در سال 2019 با شرکت Nuance Communications همکاری کرد تا سیستم های سنجش محیط و هوش مصنوعی مکالمه را ایجاد کند که وظایف اداری مراقبت های بهداشتی و مستندات بالینی را به طور خودکار انجام می دهد در حالی که پزشکان توجه کامل خود را به مراقبت از بیماران معطوف می کنند. اکنون، یک گزارش جدید نشان می دهد که این غول نرم افزار در حال خرید شرکت هوش مصنوعی Nuance است.

در حال حاضر هیچ تضمینی وجود ندارد که Nuance به زیرمجموعه‌ مایکروسافت اضافه شود؛ اما مذاکرات به ‌حدی پیش رفته است که به ادعای بلومبرگ، مایکروسافت و Nuance ممکن است همین هفته قرارداد را امضا و جزئیات ماجرا را رسانه‌ای کنند. در حال حاضر افشاگران نگفته‌اند چرا مایکروسافت به ‌دنبال تصاحب Nuance است. تصاحب این شرکت می‌تواند برخی مزایا برای مایکروسافت به‌ همراه داشته باشد. Nuance به‌ خاطر توسعه‌ سیستم تشخیص گفتار متکی ‌بر هوش مصنوعی نامی شناخته‌شده در صنعت است و مایکروسافت احتمالا می‌خواهد از این سیستم و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی Nuance در محصولاتش بهره بگیرد.

این معامله امکان فعالیت جدی مایکروسافت در حوزه سلامت و درمان را هم فراهم خواهد کرد. این شرکت پیش‌تر در پروژه‌هایی مثل خدمات ابری برای بخش درمان با نیوانس همکاری کرده بود. در یکی از این پروژه‌ها گفتگوهای پزشک و بیمار به‌صورت خودکار به سوابق پزشکی بیمار اضافه و ذخیره می‌شد. شاید بد نباشد بدانید نیوانس همان شرکتی بود که زیربنای فنی دستیار صوتی اپل یعنی سیری را فراهم کرد. چنانچه این معامله صورت بگیرد، مشکلی برای فناوری‌های عمومی نیوانس از جمله سیستم دیکته صوتی Dragon Anywhere به وجود نمی‌آید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *