نرم افزار و اینترنت

پشتیبانی از قابلیت سطل زباله برای فایل های حذف شده در اندروید 12

به نظر می رسد گوگل در حال آماده سازی برای افزودن یک ویژگی به دستگاه های اندرویدی است که مدت ها بخشی از سیستم عامل های رایج دسکتاپ سنتی بوده است: یک سطل زباله (یا اگر ترجیح می دهید نحوه نامگذاری آن توسط ویندوز، یک سطل بازیافت). توسعه دهندگان XDA برای کشف ویژگی هایی که گوگل هنوز به طور رسمی اعلام نکرده، در حال جستجو برای کد Android 12 هستند و جدیدترین آنها یک خط در برنامه تنظیمات اصلی برای “حذف شده ها” است.

وقتی Trash را لمس کنید، پیامی مبنی بر میزان حافظه اشغال شده توسط فایل‌های حذف شده نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب می‌توانید با لمس یک دکمه آن‌ها را برای همیشه حذف کنید. به نظر می‌رسد این قابلیت باید شبیه به سطل بازیافت مک یا ویندوز کار کند؛ اما داستان در اندروید بسیار پیچیده‌تر است. جالب است بدانید اندروید 11 یک API‌ سطل آشغال برای این‌کار داشت اما اپلیکیشن‌های محدودی از آن استفاده می‌کردند. در واقع‌ها اپ‌های معمولی اصلاً امکان بازگردانی فایل‌ها را نداشتند. در اندروید 12 هم در بخش تنظیمات جایی برای ریکاوری کردن وجود ندارد اما اپلیکیشن‌های مدیریت فایل مختلف مثل Files گوگل می‌توانند این گزینه را هم اضافه کنند.

مدیریت فایل اندروید به سادگی سیستم‌عامل دسکتاپ نیست. برای مثال تنظیمات scoped storage به این معناست که فایل‌های قرار گرفته در trash در واقع تنها با قرارگرفتن یک نقطه در ابتدای نامشان مخفی شده‌اند. همچنین هر سازنده گوشی‌های اندرویدی می‌تواند از اپ مدیریت فایل خودش به جای فایلز گوگل استفاده کند. به این ترتیب اپ‌های متفاوت ممکن است از قابلیت سطل آشغال اندروید استفاده نکنند.

به‌طور خلاصه در اندروید 12 اپلیکیشن مدیریت فایل گوگل احتمالاً از حذف و بازیابی فایل پشتیبانی خواهد کرد؛ اما این به معنای پشتیبانی هیچ‌کدام از اپ‌های دیگر نیست. اکوسیستم وسیع اندروید به این معناست که همراه کردن همه توسعه‌دهندگان و سازندگان به استفاده از یک قانون خاص کار دشواری است. سایر ویژگی های مورد انتظار امکان فراخوانی دستیار گوگل با نگه داشتن دکمه پاور، رابط کاربری جدید، اموجی‌های تازه و چیدمان متفاوت صفحه خانگی خواهد بود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا