موبایل و تبلت

دوربین شیائومی Mi 11 امتیاز 120 از DxOMark کسب کرد

چهار ماه پس از عرضه، DxOMark بررسی دوربین پشتی گوشی پرچمدار Mi 11 را منتشر کرد. اولین سری Mi 11 که دارای دوربین 108 مگاپیکسلی است امتیاز 120 امتیاز را به خود اختصاص داد و بدین ترتیب با چندین گوشی مانند پیکسل 5 گره خورد. با این حال، این امتیاز پس از هم سری هایش، Mi 11 Ultra قرار دارد که با 143 امتیاز در صدر لیست تلفن های هوشمند DxOMark قرار دارد.

تفکیک امتیاز کلی نشان می دهد که Mi 11 امتیاز 127 عکس، 59 امتیاز بزرگنمایی و 107 امتیاز فیلمبرداری را دارد که در مقایسه با Mi 10T پرو با دوربین سه گانه 108 مگاپیکسل، در بزرگنمایی با 61 امتیاز و ویدیو 110 امتیاز بالاتر بوده، ولی در بخش عکس با امتیاز 121 پایین تر است. با توجه به بررسی، Mi 11 معمولاً به درستی در نوردهی قرار گرفته، ولی در مواردی منجر به ایجاد سایه های بریده در عکس می شود. با این وجود، به دلیل دامنه دینامیکی نسبتاً گسترده گوشی، این موارد به ندرت بروز می کنند.

DxOMark تصاویر بسیار دقیق دوربین اصلی را تحسین کرده، حتی نمره بالای 111 امتیاز برای تکسچر نیز داده است. فوکوس خودکار در مقایسه با برخی از پرچمداران دیگر عالی نیست، زیرا در نور کم سرعت کم می شود اما در صورت وجود نور کافی سریع و دقیق است. دوربین اولتراواید نیز عملکرد خوبی دارد اما برخی از اشکالات نرم بودن گوشه ها و براق شدن رنگ است. Mi 11 اگر دوربین تله ای داشته باشد که به بزرگنمایی آن کمک کند ، نمره بالاتری می گرفت اما شیائومی تصمیم گرفت به جای آن از دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی استفاده کند. عارضه جانبی این امر این است که با بزرگنمایی شروع به از دست دادن جزئیات می کنید.

در مورد پرتره ، Mi 11 با جدایی سوژه از پس زمینه کار خوبی انجام می دهد اما نتایج ممکن است گاهی اوقات متناقض باشد و مصنوعات اغلب در تصاویر ظاهر می شوند که توهم عمق میدان کم را از بین می برند. دوربین اصلی با وضوح بالا نیز با امتیاز بالای فیلم به Mi 11 کمک می کند. گفته می شود که میزان نویز”بسیار چشمگیر” است و جزئیات زیادی هنگام ضبط با کیفیت 4K وجود دارد. متأسفانه هنگام ضبط در نور کم از افت دقت رنگ رنج می برد.

منبع
gizmochinadxomark
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا