موبایل و تبلت

تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 با 15 درصد عملکرد سریعتر معرفی شد

کوالکام جدیدترین چیپست میان رده سری 7 خود را برای دستگاه های گوشی هوشمند با نام اسنپدراگون 7 نسل 3 معرفی کرد. این تراشه که جانشین نسل قبلی بوده، براساس لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC ساخته شده و شامل یک هسته Kryo اصلی با فرکانس 2.63 گیگاهرتز، در کنار 3 هسته با عملکرد 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته با کارایی 1.8 گیگاهرتز می شود.

کوالکام ادعا می کند که در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 سال گذشته، 15 درصد بهبود عملکرد پردازشی و 50 درصد پردازنده گرافیکی Adreno سریعتر داشته است. همچنین گفته شده که تراشه 7 نسل 3 بر اساس آزمایشات کوالکام، 20 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. NPU Qualcomm Hexagon در اسنپدراگون 7 نسل 3 باید 60 درصد عملکرد هوش مصنوعی سریع‌تری را در هر وات نسبت به اسنپدراگون 7 نسل 1 ارائه دهد.

پردازنده گرافیکی Adreno از APIهای OpenGL ES 3.2، OpenCL 2.0 FP و Vulkan 1.3 پشتیبانی می‌کند. تراشه جدید کوالکام همچنین از نمایشگرهای 4K با نرخ تازه سازی 60 هرتز یا +FHD با نرخ 168 هرتز پشتیبانی می کند. این دستگاه مجهز به یک ISP Qualcomm Spectra است که می تواند ماژول های دوربین اصلی تا 200 مگاپیکسل را مدیریت کند و ویدیوهای 4K HDR با نرخ 60 هرتز ضبط کند.

اسنپدراگون 7 نسل 3 با سیستم مودم-RF 5G Snapdragon X63 ترکیب شده که سرعت دانلود تا 5 گیگابیت بر ثانیه را در باندهای mmWave و زیر 6 گیگاهرتز تضمین می کند. بخش اتصال همچنین از استانداردهای Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می کند. انتظار می‌رود اولین دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 7 نسل 3 در اواخر این ماه با آنر و ویوو به‌عنوان سازنده‌های کلیدی پیشگام در تراشه جدید معرفی شوند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا