موبایل و تبلت

رونمایی ایسوس از دسکتاپ Zen AIO 24 با تراشه AMD

آی مک جدید 24 اینچی از طراحی جدید جسورانه ای برخوردار است که افراد زیادی را به گفتگو می کشاند. ایسوس اخیرا با کامپیوتر آل‌این‌وان جدیدی سراغ رقابت مستقیم با آی مک 24 اینچ اپل رفته است. Zen AIO از یک صفحه نمایش 23.8 اینچی با حاشیه های جانبی فوق العاده کوچک و همچنین یک لبه چانه بزرگ متناسب با iMac بهره می برد. بخش پایینی صفحه‌نمایش همچون بخش پایینی صفحه‌نمایش آی مک 24 اینچ حاشیه‌ بزرگی دارد.

Zen AIO دارای چند ویژگی است که iMac فاقد آن است. اول از همه، می توان آن را با یک صفحه لمسی اختیاری پیکربندی کرد، و راهی دیگر برای تعامل با رایانه شخصی به غیر از ورودی صفحه کلید و ماوس به شما می دهد. اپل همچنان به استفاده از صفحه‌نمایش لمسی در کامپیوترهای مک اعتقاد ندارد؛ به همین دلیل کسانی که به‌ دنبال دستگاه لمسی بزرگ باشند باید سراغ آیپد بروند. نسل جدید آیپد پرو همچون آی مک 24 اینچ از پردازنده‌ی M1 استفاده می‌کند.

دومین تفاوت بزرگ این است که ایسوس برای تأمین انرژی Zen AIO به پردازنده AMD Ryzen 7 5000 همراه با گرافیک Radeon اعتماد می کند. پردازنده 8 هسته‌ای Ryzen 7 5700U یا پردازنده‌‌ 6 هسته‌ای Ryzen 5 5500U در پیکربندی های مختلف Zen AIO حضور دارند و قطعا می‌توانند قدرت پردازشی بسیار خوبی ارائه بدهند.

ایسوس در کامپیوتر جدید خود از درگاه HDMI استفاده کرده است تا امکان استفاده از این آل‌این‌وان به‌عنوان صفحه‌نمایش ثانویه وجود داشته باشد. این بدان معناست که گیمرهای کنسول می توانند نینتندو سوئیچ، پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس خود را به یکدیگر متصل کرده و از صفحه نمایش 24 اینچی Zen AIO برای بازی استفاده کنند. این ویژگی در سایر رایانه های پرچمدار AIO مانند Dell Inspiron 27 به یک ویژگی رایج تبدیل شده است.

آی مک 24 اینچ اپل از لحاظ کیفیت تصویر یک سر و گردن بالاتر از آل‌این‌وان ایسوس است. با وجود طراحی مشابه و حاشیه‌ اندک در سه طرف، Zen AIO محتوای بصری را با وضوح 1080p نمایش می‌دهد؛ این در حالی است که آی مک اپل صفحه‌نمایش 4.5K دارد. ایسوس تصمیم گرفته است در Zen AIO سراغ دو حافظه‌ ذخیره‌سازی برود. این کامپیوتر از دو اسلات حافظه‌ی ذخیره‌سازی M.2 NVMe SSD میزبانی می‌کند که می‌توان در هر یک از آن‌ها از حداکثر 512 گیگابایت SSD استفاده کرد. Zen AIO در رنگ سفید با قیمت پایه‌ 699 دلار به بازار عرضه شده است.

منبع
digitaltrends
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا