لپ تاپ

هواوی Qingyun L410 اولین لپ تاپ شرکت مجهز به تراشه کایرین 990

رایانه های مبتنی بر سیلیکون های آرم به طور روز افزون در حال گسترش هستند. اگرچه، تاکنون چندین دستگاه ویندوزی با تراشه های آرم کار می کنند، اما این اپل است که علی رغم معرفی محصولات اولیه خود در اواخر سال گذشته، در این بخش پیشرو است. اکنون گزارشات مبنی بر لپ تاپ جدید هواوی با تراشه های آرم توسط یک خرده فروش در چین لیست شده است.

این لپ تاپ جدید مبتنی بر سیلیکون آرم که هواوی Qingyun L410 نام داشته، با هدف فروش به سازمان های دولتی در چین عرضه شده، با این حال مشخصات و همچنین قیمت آن مشخص شده و سازمان‌ها می‌توانند آن را سفارش دهند. نخستین بار در دسامبر 2020 خبرهایی در مورد نخستین لپ‌تاپ هواوی مبتنی بر پردازنده آرم منتشر شد. با وجودی که از آن زمان مدت زیادی می‌گذرد،‌ اما هواوی هنوز آن را به صورت رسمی معرفی نکرده و بعد از چند ماه وب‌سایت چینی اطلاعات دستگاه مذکور را به اشتراک گذاشته است.

طبق گزارشات، این لپ تاپ جدید توسط تراشه HiSilicon Kirin 990 مبتنی بر آرم پردازش شده که با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD همراه است. این لپ تاپ با سیستم عامل UOS عرضه می‌شود و در آینده با سیستم عامل  HarmonyOS به روز خواهد شد. به علاوه دستگاه جدید هواوی نیز مانند اکثر لپ‌ تاپ‌های هواوی و آنر مجهز به وب‌کم پاپ آپ و حسگر اثرانگشت یکپارچه در کلید پاور خواهد بود.

علاوه بر این، این لپ تاپ از طراحی تک بدنه فلزی با رنگ خاکستری Deep Space برخوردار است. همچنین یک صفحه نمایش 14 اینچی 2K با نسبت ابعاد 3:2 داشته و یک فن خنک کننده Shark Fin 2.0 روی آن تعبیه شده تا حرارت را پایین نگه دارد. از نظر ابعاد و وزن، ضخامت آن 15.9 میلی متر و وزن آن 1.49 کیلوگرم است. آخرین و نه مهمترین نکته، قیمت Qingyun L410 است که نسخه بدون سیستم عامل 8181 پوند (1،276 دلار) بوده، در حالی که مدل دارای سیستم عامل 8،944 پوند (1395 دلار) است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا