موبایل و تبلت

پتنت جدید شیائومی یک دوربین زیرنمایشگر با توانایی چرخش را نشان می دهد

شیائومی از سال 2019 کار بر روی اولین فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را آغاز کرد و سال گذشته، ما طراحی نسل سوم را از غول فناوری چینی داشتیم. گفته می شود که طراحی نسل سوم امسال در گوشی Mi آغاز به کار خواهد کرد. با این حال، به نظر می رسد که شیائومی توسعه خود را متوقف نکرده است؛ چراکه این شرکت طراحی کاملا جدیدی را برای دوربین زیر نمایشگر نسل چهارم خود ثبت کرده و این بار دوربین قادر به چرخش خواهد بود.

طبق پتنت جدید کشف شده توسط LetsGoDigital، طراحی جدید دوربین فلیپ زیر نمایشگر، به شما امکان می دهد تا هم به عنوان دوربین سلفی و هم به عنوان دوربین عقب عمل کند. یک ماژول چرخان مغناطیسی مستقر خواهد شد که می توان با آن چنین مکانیزمی را انجام داد. از نظر مزایا، مطمئناً طراحی جدید به صرفه جویی در فضا کمک خواهد کرد زیرا نیازی به دوربین جداگانه برای جلو و عقب نخواهد بود.

البته این روزها خیلی زود است و باید دید در نهایت این مفهوم جالب تحقق می یابد یا خیر. در گذشته، اولین گوشی هوشمند زیر نمایشگر با نام ZTE Axon 20 5G را شاهد بودیم. اگرچه این در نوع خود کاملا جدید و نوآورانه بود، اما به گفته نقد کننده های حوزه تکنولوژی، این تکنولوژی جدید هنوز مشکلاتی را با خود به همراه دارد. در اخبار مرتبط، انتظار می رود که ماه آینده گلکسی Z Fold 3 سامسونگ با دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه شود. حتی شگفت انگیزتر این شایعه است که از پردازنده گرافیکی AMD همراه با پردازنده اگزینوس خود بهره می برد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا