اگرچه این روزها به لطف گوگل استادیا و مایکروسافت ایکس باکس گیم پس استریم بازی به آرامی در حال جلب توجه است، سونی در واقع بیش از یک دهه پیش چیزی مشابه آن را ارائه داده است. Remote Play البته فقط بازی را به صورت محلی از کنسول پلی اسیتشن که در خانه وجود دارد، اجرا می کند، اما هنوز هم برای کسانی که نمی خواهند همیشه در اتاق نشیمن باشند، راحتی خاصی را ارائه می دهد.

سونی اکنون در حال گسترش این پلتفرم است و سرانجام حداقل تحت برخی شرایط از کنترلر PS5 DualSense در اپلیکیشن Remote Play پشتیبانی می کند. پلی استیشن 5 جدید به طور طبیعی یک کنترلر جدید با ویژگی های جدید به همراه داشت. کنترلر جدید دوال سنس طبیعتاً بلافاصله توسط اپلیکیشن PS Remote Play پشتیبانی نمی شود اما در ماه های گذشته به آرامی تغییر کرده است.

به دنبال در دسترس بودن در ویندوز و مک اواس، سونی پشتیبانی از کنترلر را به اپلیکیشن موبایلی Remote Play اضافه می کند. جذابیت این است که این فقط برای دستگاه های اپل اعمال می شود، یعنی کاربرانی که از اپلیکیشن Remote Play در iOS یا iPadOS استفاده می کنند. گیمرهای اندرویدی متأسفانه همچنان به کنترلرهای دوال شاک 4 گیر خواهند کرد؛ به هر حال بسیاری از ویژگی های جدید را کاملا از دست خواهند داد.

IGN گزارش داده که بسته به اینکه چه بازی ای انجام دهید پشتیبانی دوال سنس را خواهید داشت. به عنوان مثال محرک های تطبیقی فانتزی را خواهید داشت، اما گاهی اوقات بازخورد لمسی کار نمی کند. پشتیبانی هدفون و بلندگو هنوز وجود ندارد اما هنوز مشخص نیست که و چه زمانی این پشتیبانی می شود. از همه مهمتر، همچنین مشخص نیست که چه زمانی کاربران اندروید از ویژگی بهره مند خواهند شد. گرچه اتصال به اینترنت سریعتر مورد توجه قرار نگرفته، ولی PS Remote Play شما را ملزم به داشتن یک شبکه خانگی سریع می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *