فناوری

همکاری اسپیس ایکس و گوگل برای اتصال به اینترنت استارلینک

گوگل و اسپس ایکس امروز اعلام کردند که وارد یک مشارکت شدند که به استارلینک اجازه نصب پایانه‌هایی در مراکز داده ابری گوگل در سراسر جهان را می‌دهد که با اولین در آلبانی، اوهایو، در توافقی که هفت سال طول می‌کشد، بوجود آمده‌ است. گوگل اظهار داشت که مزایای ترکیبی این همکاری که شامل تحویل اطلاعات ایمن به مناطق دور از دنیا می‌شود تا پایان سال 2021 در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

اینترنت ماهواره‌ای Starlink به شبکه خصوصی فیبر نوری گوگل تکیه خواهد کرد تا به سرعت ارتباطاتی با خدمات ابری داشته و اپلیکیشن ها و داده‌ها را به مشتریان تحویل دهد. این نوع معامله برای گوگل که در نبردی سخت با آمازون و مایکروسافت در بازار رایانش ابری محصور است، یک برد محسوب می شود.

در حالی که تجارت ابری گوگل 46 درصد رشد کرده، خدمات وب آمازون در سه ماهه اول 32 درصد رشد درآمد و Microsoft Azure که تحت تجارت “ابر هوشمند” بوده 23 درصد رشد داشته است. Urs Hölzle، معاون ارشد زیرساخت در گوگل کلاود، در بیانیه مطبوعاتی گفت که برنامه ها و سرویس هایی که در فضای ابری اجرا می شوند می توانند برای سازمان ها تحول آفرین باشند، خواه در یک محیط کاملا شبکه شده یا از راه دور کار کنند.

در مورد SpaceX، این شرکت در حال رقابت با پروژه Kuiper تازه کار آمازون است که هدف آن پرتاب بیش از 3000 ماهواره در مدار تقریباً مشابه Starlink برای تهیه اینترنت باند پهن جهانی است. SpaceX بیش از 1500 ماهواره در حال حاضر در مدار است. برنامه آزمایشی استارلینک که سال گذشته آغاز شده حداقل 500000 سپرده 99 دلاری توسط مشتریان بالقوه خدمات در ایالات متحده، کانادا و چند کشور اروپایی قرار داده است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا