فناوری

پایان فعالیت الکسا در تاریخ 1 اردیبهشت 1401

آمازون روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد سیستم رتبه بندی وب سایت جهانی و ابزار تجزیه و تحلیل رقبا “Alexa.com” را که از 25 سال پیش در دسترس است، تعطیل کند. Alexa.com یک شرکت زیرمجموعه آمازون است و به دلیل سیستم رتبه بندی جهانی خود که از داده های ترافیک وب شرکای خود برای لیست محبوب ترین شرکت های اینترنتی استفاده می کند، به طور گسترده شناخته شده است.

علاوه بر سیستم رتبه بندی جهانی وب سایت، Alexa.com آمازون همچنین مجموعه کاملی از ابزارهای SEO و تجزیه و تحلیل رقبا را با اشتراک های پولی خود ارائه می داد. در یک سند پشتیبانی جدید، آمازون می گوید که پلتفرم Alexa.com را در می 2022 متوقف خواهد کرد و هیچ آمار ماهانه جدیدی در آینده منتشر نخواهد شد. الکسا در بیانیه‌اش می‌نویسد:

بیست و پنج سال پیش، اینترنت الکسا را تأسیس کردیم. پس از دو دهه کمک به شما برای یافتن، دستیابی و تبدیل مخاطبان دیجیتالی خود، تصمیم دشواری گرفتیم که Alexa.com را در 1 مه 2022 بازنشسته کنیم. از اینکه این کار را انجام دادید متشکریم. از اینکه ما را منبع اصلی خود برای تحقیق محتوا، تجزیه و تحلیل رقابتی، تحقیق کلمات کلیدی و موارد دیگر قرار دادید متشکریم.

آمازون قبلاً ارائه اشتراک های جدید را متوقف کرده بود و مشتریان با اشتراک های موجود همچنان به داده های آمازون و ابزارهای SEO دسترسی خواهند داشت. اشتراک‌های موجود تا 1 مه 2022 فعال خواهند ماند و پس از پایان مهلت دسترسی لغو خواهد شد. به همین ترتیب، API های آمازون در 8 دسامبر 2022 بازنشسته خواهند شد.

بر اساس داده‌های Semrush که یک پلتفرم مدیریت دید آنلاین SaaS است، ترافیک ارگانیک Alexa.com در حال کاهش مداوم بود، بنابراین ممکن است آمازون به دلیل کاهش قابل توجه محبوبیت این سرویس، آن را خاموش کرده باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا