سخت افزار

معرفی نسل دوم تراشه اسنپدراگون 7c کوالکام برای لپ تاپ ها

کوالکام از نسل دوم پردازنده Snapdragon 7c مبتنی بر آرم معرفی کرده که برای استفاده در رایانه های شخصی ویندوز و کروم بوک های سطح پایین طراحی شده است. مانند نسل دوم اسنپدراگون 8cx، نسل جدید اسنپدراگون 7c هم یک به‌روزرسانی جزئی محسوب می‌شود و حداکثر سرعت آن از 2.4 گیگاهرتز نسل قبلی به 2.55 گیگاهرتز رسیده است.

از بین دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به پشتیبانی از اینترنت LTE و امکان ­پذیر کردن عمر باتری چند روزه برای لپ‌تاپ‌ها اشاره کنیم. کوالکام اعلام کرده که اولین لپ‌تاپ‌های مبتنی بر این تراشه طی تابستان سال جاری راهی بازار می‌شوند و شرکت لنوو هم در حال ساخت لپ‌تاپ‌های مجهز به نسل دوم اسنپدراگون 7c است.

تراشه سازان مختلف به طور فزاینده ای تراشه های مبتنی بر Arm را تولید می کنند که نوید دهنده عملکرد بهتر و بازدهی انرژی است. کوالکام همچنین در برابر اپل و تراشه قدرتمند M1 آن قرار دارد که اکنون می توانید آن را در مک بوک پرو و ایر، مک مینی ها، آی مک و آیپد پرو پیدا کنید. این دستگاه ها همه گران تر از نوع دستگاهی هستند که Snapdragon 7c Gen 2 برای آن در نظر گرفته شده، اما ممکن است تراشه جدید کوالکام برخی از مزایای پردازنده های مبتنی بر آرم را برای دستگاه های ارزان قیمت (و غیر اپل) به ارمغان آورد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا