لپ تاپ

لپ تاپ های جدید ROG Strix ایسوس با گرافیک Radeon RX 6800M

ایسوس به تازگی از اولین لپ تاپ های گیمینگ مجهز به پردازنده Ryzen 9 5900HX و گرافیک Radeon RX 6800M پرده برداری کرده که ROG Strix G15 و ROG Strix G17 Advantage Edition نام دارند. با این جفت شدن این سخت افزارها، لپ تاپ های جدید مانند رقیب های قدرتمند به نظر می رسند تا لیست ما را از بهترین لپ تاپ های بازی قرار دهند.

AMD چند روز گذشته گرافیک سری Radeon RX 6000M را معرفی کرد. آنها مبتنی بر معماری RDNA 2 AMD هستند و گفته می شود علی رغم تراشه های موبایل، “عملکرد کلاس دسکتاپ” را ارائه می دهند. RX 6800M گل سرسبد این سری است و گفته می شود ضمن پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو، محاسبه و جلوه های سنتی، گیم پلی 1440p را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ارائه می دهد. Ryzen 9 5900HX قدرتمندترین پردازنده سری Ryzen 5000 است. این پردازنده با فناوری 7 نانومتری ساخته شده و دارای 8 هسته و 16 رشته است.

فناوری های SmartShift و Smart Access Memory شرکت AMD به پردازنده سطح بالا و پردازنده گرافیکی اجازه می دهد تا همکاری نزدیک داشته باشند. SmartShift بسته به میزان کار، قدرت را بین پردازنده و گرافیک تغییر می دهد. گفته می شود این ویژگی عملکرد را تا 15 درصد افزایش می دهد. حافظه دسترسی هوشمند، انتقال داده ها بین پردازنده و گرافیک را بهبود می بخشد و موانع را به حداقل می رساند.

لپ تاپ های Strix G15 و G17 Advantage Edition همچنین دارای 32 گیگابایت رم DDR4-3200 و حداکثر 1 ترابایت حافظه SSD NVMe هستند که برای مدیریت بهترین بازی های رایانه ای باید کافی باشد. شما می توانید بازی ها را روی پنل فول اچ دی با نرخ تازه سازی 300 هرتز و زمان پاسخگویی 3 میلی ثانیه یا پنل WQHD با نرخ تازه سازی 165 هرتز و زمان پاسخگویی 3 میلی ثانیه ای تجربه کنید. هر دو پنل صفحه نمایش از FreeSync Premium برای خروجی روان گیم پلی پشتیبانی می کنند.

با جفت شدن RX 6800M و Ryzen 9 5900HX، خنک نگه داشتن لپ تاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای پایین نگه داشتن دما، هر دو لپ تاپ Strix G15 و G17 Advantage Edition از ترکیب حرارتی فلز مایع روی CPU و GPU استفاده می کنند. ROG اظهار می دارد که این ترکیب، دما را تا 14 درجه سانتیگراد (25.2 درجه فارنهایت) کاهش می دهد.

همچنین هرکدام دارای یک محفظه بخار هستند که اجزایی از جمله پردازنده، گرافیک و 16 فاز VRM را پوشش می دهد. لپ تاپ های Strix G15 و G17 Advantage Edition هرکدام دارای سیستم های خنک کننده خود تمیز کننده هستند. علاوه بر کاهش گرما به طور کلی، ROG به طور خاص یک CoolZone را روی لپ تاپ ها طراحی کرده تا گرما را از صفحه کلید آنها دور نگه دارد. ایسوس برای کمک به دوام بیشتر آنها، در هر لپ تاپ یک باتری 90 وات ساعتی قرار داده که از شارژ سریع تا 50 درصد در 33 دقیقه پشتیبانی می کند. لپ تاپ ها می توانند با USB-C تا 100 وات شارژ شوند.

از لحاظ صوتی، لپ تاپ های Strix G15 و G17 Advantage Edition دارای دو بلندگو هستند که از پشت صفحه کلید مستقیماً به سمت شما شلیک می کنند. آنها با Dolby Atmos که از صدای فراگیر مجازی 5.1.2 کانال پشتیبانی کرده، هماهنگ شده اند. لپ تاپ ها همچنین برای کاهش صدای پس زمینه در میکروفون های خود، لغو صدای دو طرفه هوش مصنوعی دارند. ایسوس در حال حاضر قیمت یا در دسترس بودن را به اشتراک نگذاشته، اما لپ تاپ های Strix G15 و G17 Advantage Edition اواخر امسال در دسترس خواهند بود.

منبع
windowscentral
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا