ASUS تبلت جدید مبتنی بر کروم اواس را معرفی کرده و گزینه های علاقه مندان به این فرم فاکتور را گسترش داده است. این کروم بوک جدید ASUS Chromebook Detachable CM3 نام داشته و رقیبی مناسب برای Lenovo Chromebook Duet محسوب می شود. کروم بوک جدید ایسوس دارای یک بدنه آلومینیومی با روکش مات است. ضخامت آن 7.9 میلی متر و روکش ضد لک بوده که جلوه ای درجه یک به آن می بخشد. فقط یک نوع رنگ به نام خاکستری معدنی موجود است.

این دستگاه دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی با نسبت ابعاد 16:10 و وضوح 1920 در 1200 پیکسل است. حاشیه های ضخیمی در اطراف نمایشگر وجود دارد که برای بسیاری از تبلت ها غیر معمول نیست. قدرت پردازش مدل CM3 توسط پردازنده مدیاتک MT8183 است که عملاً Helio P60T، اما مخصوص کروم بوک های سطح پایین طراحی شده است. این تراشه دارای چهار هسته Cortex-A73 و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز بوده و از گرافیک MP3 Arm Mali-G72 با فرکانس 800 مگاهرتز بهره می برد.

این پردازنده با 4 گیگابایت رم جفت شده و خریداران می توانند بین نسخه 64 گیگابایتی یا 128 گیگابایتی یکی را انتخاب کنند. درست مانند تبلت لنوو، در این مورد نیز اسلات کارت MicroSD وجود ندارد، بنابراین نمی توانید فضای ذخیره سازی را گسترش دهید. آنچه که Duet ندارد یک جک صوتی و قلم USI با جای نگهداری آن است. وقتی قلم در شیار قرار می گیرد، قلم به طور خودکار شارژ می شود و به گفته ایسوس، شارژ 15 ثانیه ای 45 دقیقه استفاده را فراهم می کند. همچنین از یک باتری قابل تعویض استفاده می کند.

ایسوس کروم بوک Detachable CM3 دارای یک صفحه کلید است که از طریق چهار پایه pogo در پایین تبلت به هم متصل می شود. صفحه کلید دارای طراحی ErgoLift، حرکت 1.5 میلی متری کلید و ترکپد است. پوشش پایه که می تواند برداشته شود در حالت افقی تا 90 درجه قابل تنظیم است. همچنین می توان تبلت را در حالت عمودی استفاده کرد. یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت تبلت وجود دارد در حالی که دوربین جلو یک سنسور 2 مگاپیکسلی است. ایسوس یک باتری 27 وات ساعتی را در این تبلت قرار داده که می گوید با یک بار شارژ 12 ساعت دوام می آورد. یک شارژر 45 وات برای شارژ در جعبه موجود است. این تبلت دارای WiFi دو بانده، بلوتوث 4.2 و پورت USB-C است. قیمت ایسوس Chromebook Detachable CM3 برای نسخه 64 گیگابایتی 350 دلار و برای نسخه 128 گیگابایتی 370 دلار است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *