کنسول و بازی

مایکروسافت تایید کرد: پشتیبانی از فناوری AMD FSR در ایکس باکس

چند روز پیش در رویداد کامپیوتکس، AMD سرانجام جزئیات بیشتری در مورد گزینه DLSS مورد انتظار خود، FidelityFX Super Resolution (FSR)، به اشتراک گذاشت. و برای کسانی که به دنبال پشتیبانی از این فناوری در کنسول ها هستند، خبر خوبی وجود دارد زیرا سخنگوی مایکروسافت در گفتگو با سایت IGN تأیید کرد که ایکس باکس از پشتیبانی AMD FSR برخوردار خواهد شد.

فناوری AMD FSR، مانند DLSS انویدیا، یک تکنیک ارتقا تصویر است که به منظور بهبود عملکرد و تولید فریم در بازی ها است، اما بر خلاف مورد دوم، FSR به هسته های Tensor اختصاصی احتیاج نخواهد داشت، زیرا اجرای دو تکنیک کاملاً متفاوت است. این بدان معنی است که تیم Radeon قادر به پشتیبانی از FSR در طیف گسترده ای از سخت افزار است. این شامل معماری قدیمی قطبی مبتنی بر GCN تا آخرین سری RX 6000 مبتنی بر RDNA 2 است.

و در حالی که به ظاهر AMD فراموش نکرد که پشتیبانی FSR را در سری اصلی Polaris RX 400 ذکر کند، مدیر انجمن آن میکی مولاد بعداً در ردیت تایید کرد که RX 480 و 470 نیز در لیست پشتیبانی FSR قرار دارند. در حقیقت، حتی کارت های گرافیک غیر RTX انویدیا نیز کار خواهند کرد. این بدان معنی است که نسل فعلی Xbox Series X|S و همچنین نسل قبلی Xbox One X|S می توانند از نظر فنی از FSR پشتیبانی کنند، اگرچه باید دید آیا این شرکت مایل است این فناوری را به سخت افزار نسل قدیمی تر برساند یا خیر.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا