فناوری

گوشی های شیائومی بزودی عملکرد نظارت بر زلزله را دریافت می کنند

شیائومی برای اولین بار در سال 2010 هشدار زلزله را بر روی رام سفارشی MIUI خود برای گوشی ها و تلویزیون های هوشمند خود یکپارچه کرد. این ویژگی با همکاری موسسه Chengdu High-tech Disaster Mitigation Institute امکان پذیر شد. این غول فناوری اخیراً داده هایی را منتشر کرده که نشان می دهد با موفقیت در مورد 35 زمین لرزه به بزرگی 4.0 و بالاتر با مجموع 12.64 میلیون پیام هشدار دهنده از زمان انتشار در نوامبر 2019 اطلاع داده است.

شیائومی در طبیعت معمول خود از ابتکارات پیشگام، ممکن است در راه آغاز یک سیستم هشدار سریع دیگر در مورد فاجعه باشد. این شرکت یک ویژگی را ارائه کرده که به گوشی های هوشمند آن امکان می دهد نه تنها اطلاعات هشدار دهنده زلزله را دریافت کنند بلکه زمین لرزه ها را نیز رصد کنند. این ویژگی شامل تلفیق گوشی های هوشمند آن با چند حسگر است که فعالیت های لرزه ای زمین را به طور بلادرنگ کنترل می کند.

این فناوری نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه نظارت بر زلزله می شود، بلکه تعداد نظارت را نیز به میزان زیادی افزایش می دهد و شبکه ملی نظارت و هشدار سریع زلزله را کامل می کند. با گذشت زمان، ویژگی جدید در همه گوشی های شیائومی راه اندازی می شود. با این حال، کاربران گوشی شیائومی که نسخه توسعه MIUI 12.5 را اجرا می کنند می توانند برای پیوستن به داوطلبان رصد زلزله به تلفن هشدار زودهنگام مدیر تلفن همراه-زلزله مراجعه کنند.

غول فناوری چینی در ادامه توضیح داد که وقتی سنسور موجود در تلفن همراه لرزش را تشخیص دهد، در مورد اینکه آیا اطلاعات مربوط به زمین لرزه از طریق محاسبات اج است، قضاوت می کند. در صورت صحت، این اطلاعات را به مرکز هشدار سریع ارسال می کند و مرکز از اطلاعات چندین تلفن همراه و هوش مصنوعی داده های زلزله برای محاسبه و تصمیم گیری در مورد واقعاً وقوع زلزله استفاده خواهد کرد. اگر تشخیص داده شود که زمین لرزه وجود دارد ، بزرگی زمین لرزه ، محل کانون و زمان آن به سرعت محاسبه می شود و سپس پیام های هشدار دهنده برای افراد آسیب دیده در منطقه اطراف صادر می شود.

وقتی هر گوشی شیائومی به مانیتور زلزله تبدیل می شود، می توان تعداد مانیتورهای زلزله را بسیار افزایش داد. به این ترتیب، مکان هایی که دارای مانیتور سنتی برای زلزله نیستند می توانند اطلاعات هشدار زودهنگام را دریافت کنند و شبکه ملی پایش و هشدار سریع دامنه وسیع تری را پوشش می دهد.این ویژگی به هیچ وجه حریم خصوصی شرکت کنندگان را به خطر نمی اندازد زیرا این شرکت اظهار داشت که در کل فرآیند، از “حریم خصوصی افتراقی” استفاده خواهد کرد تا به طور ناشناس تمام داده های کاربر را کنترل کند و بنابراین، حریم خصوصی کاربر را تضمین می کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا