نرم افزار و اینترنت

قابلیت Live Text اپل برای خواندن متن روی عکس با هوش مصنوعی

اپل ویژگی جدیدی به نام Live Text را معرفی کرده است که متن را در همه عکس های شما دیجیتالی می کند. با این کار، یک سری عملکردهای مفید باز می شود، از تبدیل یادداشت های دست نویس به ایمیل و پیام گرفته تا جستجو در رول دوربین برای دریافت یا دستورالعمل هایی که از آنها عکس گرفته اید.

این مطمئناً ویژگی جدیدی برای تلفن های هوشمند نیست و ما در گذشته شاهد بوده ایم که شرکت هایی مانند سامسونگ و گوگل ابزار مشابهی را ارائه داده اند. اما اجرای اپل به طور معمول روان به نظر می رسد. به عنوان مثال، با Live Text می توانید روی هر عکس موجود در رول دوربین یا منظره یاب بر روی متن ضربه بزنید و بلافاصله از آن اقدام کنید. می توانید آن متن را کپی و جایگذاری کنید، آن را در وب جستجو کنید یا – اگر شماره تلفنی است – با آن شماره تماس بگیرید.

اپل می گوید که این ویژگی با استفاده از “شبکه های عصبی عمیق” و “هوش روی دستگاه” فعال شده است، که عبارت آخر عبارت ترجیحی شرکت برای یادگیری ماشین است. Live Text با دستگاه های آیپد، آیفون و مک کار کرده و از هفت زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند. علاوه بر استخراج متن از عکس ها، iOS 15 همچنین به کاربران امکان جستجوی بصری را می دهد – ویژگی کاملاً یکسان با گوگل لنز. اپل در هنگام ارائه در WWDC جزئیات زیادی در مورد این ویژگی ارائه نکرد، اما گفت که این ابزار جدید “هنر، کتاب، طبیعت، حیوانات خانگی و نشانه ها” را در عکس ها تشخیص می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا