کنسول و بازی

انتشار فناوری AMD FidelityFX Super Resolution برای افزایش نرخ فریم

شرکت AMD امروز فناوری جدید FidelityFX Super Resolution یا FSR خود را منتشر کرد. FSR یک تکنیک ارتقا تصویر بوده که به منظور بهبود عملکرد و تولید فریم در بازی ها است و به هسته های Tensor اختصاصی احتیاج نخواهد داشت. از امروز این ویژگی در هفت عنوان از جمله 22 سری مسابقه ای، Anno 1800 ،Evil Genius 2 ،Godfall ،Kingshunt ،Terminator: Resistance و The Riftbreaker در دسترس است. AMD اعلام کرده است که این ویژگی تا پایان امسال به DOTA 2 ،Far Cry 6 و Resident Evil Village نیز می رسد. این شرکت ادعا می کند که بیش از 40 بازی ساز قول پشتیبانی از این ویژگی را داده اند.

FSR یک فناوری ارتقا فضایی است که با استفاده از یک الگوریتم پیشرفته بازسازی لبه، ویژگی ها را در تصویر منبع تجزیه و تحلیل می کند و آنها را با وضوح هدف بالاتر بازسازی می کند، و پس از آن یک پاس شارپ برای بهبود بیشتر کیفیت با افزایش جزئیات بافت ارائه می شود. الگوریتم FidelityFX SR پس از Anti-Aliasing و Tone Mapping در وسط خط گرافیکی قرار می‌گیرد. فناوری FSR قبل از افزودن فیلترهایی مانند جلوه‌های صوتی یا انحراف رنگی اضافه می‌گردد. فناوری FSR نیازمند سازگاری استودیوهای ساخت بازی بوده و آنها باید FSR را در حین ساخت بازی لحاظ کنند؛ این فناوری که از اواسط ماه جولای به سمت منبع باز حرکت خواهد کرد، با چند بنچمارک منتشر شده از سوی AMD همراه شده است.

کاربران می‌توانند FidelityFX Super Resolution را در 4 وضعیت متفاوت تنظیم کنند؛ Ultra Quality، Quality، Balanced و Performance. شرکت AMD ادعا می‌کند که FSR از رقیب خود یعنی NVIDIA DLSS بهتر بوده و در بخش رزولوشن و گرافیک، پرفورمنس بهتری را به نمایش می‌گذارد. با این وجود برای نتیجه گیری نهایی بهتر است که در انتظار مقایسه و بنچمارک های مستقل بمانیم.

یکی از ویژگی‌های برجسته فناوری FSR پشتیبانی از طیف بزرگی از انواع کارت‌های گرافیک است؛ این خبری مسرت بخش برای گیمرها خواهد بود. FSR توسط کدام کارت‌های گرافیک پشتیبانی می‌شود؟ به گفته AMD تمامی کارت‌های گرافیک RDNA 2 و RDNA 1 شامل RX 6000 و RX 5000، کارت‌های گرافیک RX Vega، کارت‌های گرافیک RX 500 و RX 400 از پولاریس، تمامی APUهای مبتنی بر معماری ZEN از سری Ryzen 2000 به بعد، کارت‌های گرافیک سری NVIDIA GeForce RTX 30، سری RTX 20 و حتی سری GeForce GTX 16 مشمول استفاده از FSR می‌شوند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا