انویدیا امروز به طور رسمی Cambridge-1، قدرتمندترین ابر رایانه انگلستان را راه اندازی کرد که به دانشمندان و پزشکان امکان می دهد تا از ترکیب قدرتمند هوش مصنوعی و شبیه سازی برای سرعت بخشیدن به انقلاب بیولوژی دیجیتال و تقویت صنعت پیشرو علوم زندگی در این کشور استفاده کنند.

Cambridge-1 با سرمایه گذاری 100 میلیون دلار انویدیا، به پیشرفت بهداشت و درمان اختصاص داده شده است. اولین پروژه های آن با AstraZeneca، GSK، Guy، AstraZeneca و St Thomas ‘NHS Foundation Trust ،King’s College London و Oxford Nanopore Technologies شامل درک عمیق تری از بیماری های مغزی مانند زوال عقل، استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی داروهای جدید و بهبود دقت در یافتن تغییرات بیماری زا در ژنوم های انسانی است.

Cambridge-1 دهه ها کار انویدیا را در زمینه محاسبات سریع، هوش مصنوعی و علوم زندگی گردآوری می کند، جایی که NVIDIA Clara و AI چارچوب هایی برای استفاده از کل سیستم برای تحقیقات گسترده بهینه شده اند. کلاستر ابر رایانه NVIDIA DGX SuperPOD، در میان 50 رایانه سریع دنیا قرار دارد و از طریق 100 درصد انرژی تجدید پذیر تأمین می شود.

کمبریج-1 با فراهم آوردن زیرساخت های پیشرفته برای نسل های فعلی و آینده برای انجام تحقیقات پیشگامانه در داخل کشور، از وضعیت انگلیس به عنوان یک رهبر جهانی در علوم زندگی، فناوری و هوش مصنوعی استفاده می کند. بر اساس گزارشی از سوی Frontier Economics، یک شرکت مشاوره اقتصادی، کمبریج-1 توانایی ایجاد ارزش تخمینی 600 میلیون پوند (حدود 825 میلیون دلار) طی 10 سال آینده را دارد.

کمبریج-1 اولین ابر رایانه NVIDIA است که برای دسترسی به تحقیقات خارجی طراحی و ساخته شده است. این شرکت با محققان همکاری خواهد کرد تا بسیاری از این کارها را در اختیار جامعه علمی بیشتری قرار دهد. با دارابودن 80 سیستم DGX A100 به همراه گرافیک های یکپارچه NVIDIA A100 ،BlueField -2 DPU و NVIDIA HDR InfiniBand، کمبریج-1 یک NVIDIA DGX SuperPOD بوده که بیش از 400 پتافلاپ عملکرد هوش مصنوعی و 8 پت فلاپ عملکرد Linpack ارائه می دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *