مایکروسافت در حال خرید RiskIQ، یک شرکت امنیت سایبری است که بیشتر به دلیل همکاری با سازمان هایی مانند فیس بوک و سرویس پستی ایالات متحده برای شناسایی مکان و چگونگی آسیب پذیری در برابر حملات آنلاین شناخته شده است.

این شرکت شرایط این معامله را فاش نکرد، اما طبق گفته بلومبرگ، مایکروسافت با پرداخت تقریباً 500 میلیون دلار موافقت کرد. نرم‌افزار ابری RiskIQ ایرادات امنیتی را در شبکه‌ها و دستگاه‌های شرکت‌های مختلف شناسایی می‌کند و شرکت‌های بزرگی مثل فیسبوک، امریکن اکسپرس، بی‌ام‌و و اداره پست آمریکا از مشتریانش هستند. RiskIQ در سال 2009 تاسیس شد و کم‌کم به یکی از بازیگران مهم بازار امنیت سایبری بدل گشت.

پس از هک شرکت SolarWinds در سال گذشته که با حمله گسترده و پیچیده هکرهایی که گفته تحت حمایت دولت روسیه بودند و به سورس کد (Source Code) این شرکت دسترسی پیدا کردند، مایکروسافت چندین شرکت ارائه‌دهنده خدمات امنیتی را خریداری کرد تا بیش از پیش، از اطلاعات خود محافظت کند. این شرکت در ماه گذشته، ReFirm Labs را که در زمینه تامین امنیتی سرویس‌های مرتبط با اینترنت اشیا فعالیت دارد، خریداری و به زیرمجموعه خود اضافه کرد.

این روزها شاهد موج تازه‌ای از حملات هکرها به شرکت‌های مختلف هستیم که از جمله تازه‌ترین آن‌ها ‌می‌توان به حملات سایبری به شرکت Kaseya اشاره کرد که طبق گزارش Huntress، در جریان این اتفاق، اطلاعات هزاران مشتری این شرکت در اختیار هکرها قرار گرفت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *