سامسونگ با بسیاری از گوشی های هوشمند نوآورانه شناخته شده است. گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس این شرکت اولین دستگاه های اصلی بودند که با دوربین دیافراگم متغیر عرضه شدند. حق ثبت اختراع جدید شرکت یک راه حل جدید را نشان می دهد، که نه تنها FoV متغیر (میدان دید) بلکه دیافراگم متغیر را نیز فعال می کند.

بر اساس گزارش LetsGoDigital، سامسونگ Electro-Mechanics ثبت اختراعی با عنوان “ماژول دوربین و دستگاه الکترونیکی قابل حمل شامل موارد مشابه” را در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) و سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) در اکتبر 2020 ثبت کرد. اسناد 19 صفحه ای این پتنت ابتدا در 5 آگوست 2021 منتشر شد.

طبق اسناد، این پتنت از دوربین های متعددی استفاده می کند که می توانند حرکت کنند. حرکت آنها در دستیابی به متغیر FoV (میدان دید) و دیافراگم متغیر کمک می کند. در طرح ها و تصاویر پتنت از یک دوربین سه گانه متشکل از یک لنز اولتراواید، یک لنز واید و یک دوربین تله فوتو استفاده می شود. کاربران می توانند این دوربین ها را از طریق ورودی لمسی جابجا کنند.

طبق مثال، هنگامی که دوربین واید در وسط به سمت پایین حرکت می کن ، دوربین های فوق عریض و تله فوتو در سمت چپ و راست به ترتیب به سمت داخل حرکت می کنند و یک مثلث را تشکیل می دهند. هنگامی که دوربین ها به شکل مثلث هستند، دیافراگم باریک است. این می تواند برای عکس های منظره مفید باشد. در حالی که وقتی دوربین ها در یک خط هستند، دیافراگم گسترده است، که برای عکاسی پرتره مفید است. علاوه بر این، حرکت FoV (میدان دید) را نیز تغییر می دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *