در جدیدترین نسخه بتا، نرم افزار SteamVR Valve می تواند نرم افزار های دسکتاپ شناور را در بازی های واقعیت مجازی اضافه کرده و به شما امکان می دهد بدون خروج از واقعیت مجازی، نرم افزارهای دیگر را زیر نظر داشته باشید. این یک بروزرسانی مفید است که به گیمرها اجازه می‌دهد تا در حین انجام یک بازی نه چندان حساس بتوانند به دیسکورد، توئیچ یا نتفلیکس دسترسی داشته باشند.

جالب‌تر آن که رسانه Road To VR اخیراً نشان می‌دهد که کاربران حتی می‌توانند در زمان بازی کردن خود به تماشای ویدیوهای یوتیوب بپردازند. توانایی تعامل با نرم افزارهای دسکتاپ از طریق داشبورد SteamVR ویژگی جدیدی نیست اما اخیراً Valve این سیستم را انعطاف‌پذیرتر کرده است. در اوایل سال جاری، این گزینه را برای مشاهده برنامه های کاربردی جداگانه در داشبورد و اتصال عملاً به کنترلرهای VR در بازی اضافه کرد. این باعث می شد برنامه ها در یک نگاه قابل مشاهده باشند، اما تا به حال فاقد قابلیت شناورسازی مداوم پنجره ها بود.

حالا اما با آخرین نسخه نرم‌افزاری می توان پنجره‌ای را به کنترلر خود وصل کرده یا آن را بکشید تا در محیط واقعیت مجازی خود با پنجره‌های شناور شاهد باشید. هنگامی که در حال انجام یک بازی هستید، پنجره‌ها تنها مشاهده می‌شوند. اما می‌توانید منوی SteamVR را باز کرده تا با استفاده از کنترلر VR به عنوان نشانگر ماوس با آن‌ها تعامل داشته باشید.

این پنجره‌های شناور جدید از نسخه SteamVR 1.19.6 در دسترس هستند. این نسخه از نرم افزار واقعیت مجازی استیم در حال حاضر به صورت بتا در دسترس است. همچنین گفتنی است که با وجود اضافه شدن همه ویژگی‌های جدید به پلتفرم VR استیم، هنوز هیچ نشانه‌ای از نسخه 2.0 SteamVR که Valve اوایل سال گذشته آن را رونمایی کرد وجود ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *